MEG OM HÅNDARBEID!

Inneholder gratis oppskrift


 

 

Enten jeg er på besøk, sitter foran tv’en eller skal på lengre bil/bussturer, er det alltid gøy å ha noe å holde på med i hendene.

Håndarbeid har vert noe jeg periodevis har holdt på med siden jeg var veldig liten. 

Farmoren min var lærer, bland annet i kunst og handverk. Hun tok stadig med forskjellige ting hjem som vi kunne lage forskjellig av,
å passet godt på at vi alltid hadde et broderings prosjekt vi kunne holde på med når jeg og søstrene mine var hos henne. Siden vi bodde knappe 100 meter fra henne, var vi innom hvær dag… Det vi broderte mest var noe som heter “korssting”, på jutestoff. Forskjellige figurer, ting på frihånd, eller bare masse sting i forskjellige farger….

Plutselig var det gått noen år siden jeg hadde hatt noe slikt å holde på med, og jeg begynte å bli veldig gira igjen.

Begynnte å hekle litt luer for ca to år tilbake.. Åsså ble det tepper i forskjellige bestemorsruter etter det 🙂

 


 


 

 

Dette teppet er det siste hekleprosjektet jeg er ferdig med. Det er et babyteppet hekla med størrelse 4,5, og i Dale sitt garn, “påfugl”. Tenker å bruke dette teppet som vognteppe. Kan også være fint som pynt, noe som det for øyeblikket blir brukt til hos meg, mens vi venter på han som skal ligge i vugga 🙂 

Oppskriften er henta fra Drops design, og du kan klikke deg rett inn ved hjelp av linken under.

 *KLIKK HER for oppskriften*

Denne vuggen er laga av onkelen til samboeren min, og er laga av material fra Bjørk. Synes den er såå fin! Å det er også veldig sjarmerende at samboeren min har ligget i den da han var liten 🙂 Vi låner den av foreldrene hans.

Så fin som den fortsatt er, nesten 30 år etter, kan den garantert vare flere generasjoner til om vi bruker den pent.

Starta med et nytt lite hekleprosjektet denne uken, som snart kommer ut på bloggen 😀 Da kommer det også til å bli lagt ved bilder og fremgangsmåte på hele mønsteret! 

I mellomtiden må dere ha en fantastisk god lørdagskveld! 🙂

 


 

0 kommentarer

Siste innlegg