A true love story <3

Inneholder annonselenker.


 

Aldri hadde jeg i min villeste fantasi trodd at min første Metallica konsert, også skulle være starten på mitt livs beste eventyr.

Metallica er mitt desidert favorittband, å har vert det siden jeg var 11-12 år. Glemmer aldri da jeg hørte den første sangen, som for meg var *One. Jeg åpnet opp for en helt ny sjanger, og var helt hekta fra første stund. Drømte i årevis om å dra på konsert, og når sjangsene først begynte å åpne seg, kom det alltid noe i veien… Akkurat som at jeg var dømt til å aldri få dra.

23. Mai 2012 var dagen jeg i mange år hadde ventet på skulle komme. Jeg skulle endelig få kommet meg på Metallica. Også denne gangen var jeg forberedt på at det ikke skulle bli noe av.. Reisefølget mitt trakk seg rett før, og om jeg kom opp i eksamen skulle jeg ha eksamen denne dagen.. 

Etter mye om og men, kjøppte en veninne billetten fra det egentlige reisefølget, og vi planla å kjøre til Oslo rett etter eksamen om det skulle skje at jeg kom opp i noe. Alle hoteller i hele byen var fullbooka, men vi fikk ringt å booka oss inn på et hostel. 

Alt var klart for oss, så det gjensto bare å få vite om jeg kom opp i eksamen eller ikke. Det var utrolig nervepirrende! Tenkte som så at om jeg kom opp, skulle vi kjøre bort å rekke det akkurat.. Så vi fikk bare gjøre det beste utav det.

Til min store lettelse, kom jeg ikke opp i eksamen! Sjeleglad, og enda gladere over at jeg endelig skulle komme meg på konsert, og at turen bort ikke skulle bli så stress allikevel som den fort kunne ha blitt 🙂

Veninna mi som skulle være med fant tilfeldigvis ut, dagen før vi skulle dra at det var noen rimelige flybilletter som lå ute. Siden jeg fikk vite om det ble eksamen eller ikke 2 dager før, konsertdagen hadde vi ikke turt å tenke på å ta fly. Vi var derfor ekstremt heldige med dette, og kjøpte billettene.

Hindringer på veien..

På denne tiden bodde jeg på Finnøy i Ryfylket. Så det var et godt stykke ut til flyplassen. Det første vi møtte på var en sau som hoppet rett ut i veien, som jeg var sikkerpå vi skulle kjøre på, men det gikk akkurat.. Da vi kom til Rennfast  var det selvfølgelig kolonnekjøring og tunell arbeid her.. Vi hadde ikke mer tid enn det vi måtte, så vi Begynnte å stresse litt.. Det tok veldig lang tid før følgebilen kom, å det ble mer og mer biler i køen. Jeg gikk ut å snakket med noen av de andre ventende bilistene, og det viste seg å være flere biler som skulle nå det samme flyet som oss. 

Den første bilen i køen bestemte seg for å trosse skiltingen om at vi måtte vente, og bare kjørte på. Alle andre kjørte etter. Det gikk veldig seint, å tiden sto ikke stille.. Men vi kom oss gjennom tunellen og alle kjørte rett til flyplassen.

Framme ved flyplassen fant vi første ledige parkering. Vi hadde ikke tid til å lete etter langtidsparkeringen, ånvalgte derfor å kaste på automaten nærmest mulig det det kosta å stå til dagen etter…. Det skal vi nok aldri gjøre igjen, for det ble en ekstremt dyr parkering.. 

Vi klarte akkurat å nå fram i tide, å kom oss på flyet før det skulle dra 🙂

 

 

Konserten ble for meg ikke bare Metallica. Men jeg møtte også Pål Børge, som nå sier god morgen, og god natt til meg hver dag her i Kvitlyngveien. Det er bare helt fantastisk! Å på samme tid, så rart å tenke på at så mye måtte klaffe på en dag, for at alt dette skulle skje 🙂 Tenk at jeg måtte helt til Oslo, for å møte en som til vanlig har bodd like ved hjemstedet mitt hele tiden!

Vi elsker å dra på konserter sammen, og er aldri i tvil om å pakke sekken å dra når de store rockelegendene kommer til landet. En sommer reiste vi også på Roger Waters i København. Det er en helt annen historie… Men en helt fantastisk opplevelse! Hadde ikke nølt et sekund med å fått med meg det showet hans en gang til.

– Metallica var ikke bare en barndoms drøm som gikk i oppfyllelse, det var også starten på et helt fantastisk eventyr.

I går var vi igjen på Metallica, denne gangen på Koengen i Bergen. Der sto vi sammen for 3. gang på Metallica konsert, og denne gangen med den 3. Metallica fanen i magen. Det var også Pål Børges konsert nr 3×3. Er det nå jeg kan si at alle gode ting er 3 ? 🙂 Viktig at babyen får inn den riktige musikken så tidlig som mulig… Hadde også med oss en veldig god kompis av Pål Børge.

Vi bodde på Thon hotel Rosenkranz, som lå like ved. Dette var veldig deilig for meg, som da kunne ha mulighet til å gå rett hjem om jeg ikke skulle klare hele konserten.. Det gikk veldig fint å det var også muligheter for å både å sitte og stå på konsertområdet. God variasjon.

Vi pleier også alltid å booke hotell samtidig som vi bestiller billetter til konserter. Det er et veldig godt tips! For det er umulig å få tak i hotellrom rett før store konserter som dette.

 

 

(Bildene er alle tatt med mobilen, og har ikke så veldig god kvalitet)

 

Nok en gang leverte Metallica !! Dette er virkelig noe de kan, og publikum forguder de!

Personlig synes jeg de kunne ha droppa *Lord of summer, men alle har hver sin smak å slik er det bare. For min del liker jeg best de gode gamle Metallica sangene.

 

SE OG HØR SETLISTEN TIL KONSERTEN HER

+

LES VG`S ANMELDELSE AV KONSERTEN HER

#metallica #heavymetal #konsert #kultur #kjærleik

 

Selvom det er kjempegøy med konsert, er det alltid godt å komme seg hjem igjen. Nå venter hjemmelaget pizza, og sofakveld med Pål Børge og alle sofaputene 🙂

Ha en fin start på helgen folkens!

– Marie 


 

2 kommentarer
    1. Hei <3 Såå utrolig kjekt å løye å lesa om metallica turen med hadde, hadde glømt ud både at d va så dyrt å parkera å den sauen me holdte på å kjøra på! Eg ler :-):-) Godt me kom oss t konserten like hele å fine <3 å at du fant Pål Børge, kem sko trudd det? Hihi <3

    2. Carina: Hei Carina! :)<3 Så utrolig gøy at du leste inlegget 😀 Kommer aldri til å glemme turen vår til Oslo 🙂 Om jeg ikke tar helt feil, fikk vi vel litt problemer med å få start på bilen da vi skulle hjem igjen ? Hehe 😀 Husker du de folka vi bodde på rom med på hostellet, å hva han ene gjorde i søvne? Haha !! Ja det var en minnerik tur, på alle måter 🙂 <3

Siste innlegg