De første høst detaljene


 

Masse forskjellige farger, og spesielt varme farger hører ekstra med til Høsten. Her i kvitlyngveien blir det nok en del kongler å mer naturbrunt å se framover, litt kvister, sølv og lys blir det nok også. Selv om jeg liker sølv, glitter og glam, er jeg samtidig veldig glad i naturlig pynt, og synes dette kan være en veldig fin kombinasjon. Kanskje jeg slår til med litt mer farger i år ? Dere får vente å se 🙂

Det er gøy å se i bortpakka pynte esker. Det blir nesten som å gå på “shopping” hos seg selv, uten å betale for  det, å samboeren blir også ekstra fornøyd 🙂 Vertfall finner jeg stadig ting jeg hadde glemt at jeg hadde når jeg skal pakke bort typiske ting for en årstid og inn med den nye.. Å jeg liker veldig godt å “dille” som jeg sier, i hjemmet. 

Jeg sliter endel med bekkenplager for tiden å fungerer ikke helt som jeg pleier i forbindelse med graviditeten.. Var frisk som en fisk, og merka ingenting over halve svangerskapet, men plutselig skjedde det noe. Så mindre dilling blir det, men da har jeg jammen meg tid til å pønske ut nye ideer for de bedre dagene. Å det å knipse litt bilder, å flytte på litt småting av og til, innimellom de verste slagene, det skal jeg klare så lenge jeg kan gå på do selv 🙂 Jeg er alltid optimistisk 🙂 

De siste 2 ukene har det bare dukka opp mer og mer lyng i blomsterbutikkene, og dagligvare butikkene. Det er for meg et veldig stort tegn på at det er høst. Lyng er så vakkert, og samtidig en veldig enkel plante. Både på stell, og på utseende. Veldig fint i dekorasjoner både inne og ute. Det blir aldri for mye lyng. Også veldig fint å pynte med på spisebordet i små-vaser, sammen med litt brudeslør, eller andre små-blomster. Det frisker opp med en gang.

Hva vil vel være mer naturlig på denne tiden enn å pynte opp med litt *kvit* lyng når vi bor i selveste Kvitlyngveien ? Sist uke måtte jeg bare kjøpe litt da jeg kom over noen fine på Floriss Ålgård. 


Som du kanskje kjenner igjen fra tidligere inlegg, er det melkespannet som ute ved hovedinngangen. Nå blir du møtt av hvit lyng, om du kommer til døren i Kvitlyngveien 3. For å gjøre et ekstra “marie preg” på det hele har jeg pynta med hvite dekor sommerfugler og småfugler, og selvfølgelig litt perler.

Dette var de første høst detaljene hos oss. Å det kommer garantert fler ! 🙂

#terrasse #detaljer #lyng #høst #shabbychic #hage


 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg