Skal aldri mer undervurdere IKEA..

Inneholder annonselenker.


 

 

Lenge har jeg visst akkurat hvilke gardiner jeg skulle ha i stua. Helt siden vi flytta inn og egentlig litt før det har jeg sett det for meg. Det skulle være blonde gardiner, og det skulle være *Ingrid gardiner* fra Kid… Visste det ville gå litt penger med til gardinlengder til 7 vinduer og en terrassedør, + gardinstenger. Har aldri handla gardiner før så jeg hadde vel egentlig null peiling på dette området…

Det var en gang Marie skulle kjøpe gardiner, og denne gangen hadde KID halv pris på alle lengder.. Siden Ingrid gardinene jeg ville ha koster 499.- PER lengde, trodde jeg selvfølgelig at det ville være et KUPP om jeg slo til å kjøpte alle sammen da det var et så bra tilbud.. Alt i alt trengte jeg 12 lengder.. Altså 5988.-  om det hadde vert full pris… Dette var også utenom gardinstenger og kuler som vi også trengte….

Lykkelig over det store kuppet, skulle jeg fortelle min kjære Pål Børge at jeg hadde handlet gardiner til halv pris.. Han var veldig blid og fornøyd denne dagen, noe jeg også var etter et så “bra” kjøp…Når han forstod hva halv pris betydde fikk ansiktet en annen maske… Selv om jeg var alene om gardinkjøpet økonomisk, forsto jeg plutselig at han hadde en litt annen peiling på gardiner enn det jeg først antok, da jeg fikk reaksjonen hans… 

Alle gardiner fra KID kan man forresten ta med hjem og prøve, å få pengene tilbake om man ikke er fornøyd innen 14 dager. Dette gjelder også når det er tilbud. Jeg hadde ikke kjøpt alle med en gang om det ikke var for dette.. 

Da jeg skulle prøve gardinene passet de selvfølgelig ikke inn i det hele tatt, ennå til jeg hadde vert så sikker å pønska på dette i så lang tid… Veldig flaut må jeg si… Å hormonell som jeg er for tiden var det ikke akkurat gøy..

Jeg visste at mor hadde noen fine gardiner hjemme, å hadde først tenkt meg sånne så henne. Men det var før jeg så Ingrid gardinene fra KID.. Jeg ringte henne med en gang jeg så at Ingrid ikke passet inn hos oss. Flaksen som jeg var, og snill som hun er, kom hun med en gang med et par av sine som vi kunne prøve på et vindu.. Jett om de passet PERFEKT!! Jeg var ikke i tvil om at Ingrid gardinene måtte ut, å samme type som de mor hadde måtte inn. 

Gardinene mor hadde var fra IKEA og heter *Alvine Spets*. Dette er også blondegardiner. Det finnes mye gøy på IKEA, men av en eller annen grunn var jeg sikker på at de uansett ikke hadde de gardinene jeg ville ha der.. Å siden gardiner er en ting jeg ikke har tenkt til å bytte ut med det første, tenkte jeg at om det kosta litt ekstra for de jeg ville ha, er det ikke noe jeg skal bruke penger på før om lenge lenge… Penger vokser heller ikke på trær, å om det finnes andre gode løsninger til rimeligere priser er det ingenting som er bedre enn det.. Dette burde jeg absolutt ha tenkt på i forkant, men jeg var så innstilt på de jeg ville ha.

Til min store overraskelse, og noe som gjorde meg enda flauere over at jeg ikke sjekka litt ekstra i forkant var at IKEA gardinene kosta 98.- FOR TO LENGDER!!! Altså 588.- for gardiner til hele stua.. Litt mer enn det ville ha kosta for kun en lengde med Ingrid gardiner.. Har jeg ikke hatt store øyne før, fikk jeg vertfall det da… Jeg har alltid visst at IKEA er veldig rimelig, men akkurat i dette øyeblikket var det som om en ny verden åpna seg.. Vertfall i den avdelingen.

På IKEA gikk vi ut med 24 fine drikkeglass, 6 pakker gardiner, 5 gardistenger, knotter, oppheng, kuler til stengene,  2 rotting kurver, småtteri til toalettet og kjøkkenet.Til en total sum av 1500.- Jeg følte nesten jeg hadde vunnet i lotto… 

Det gikk forressten helt fint å levere inn igjen Ingrid gardinene, å pengene var tilbake på konto dagen etter.

Snipp snapp snute, så var gardin eventyret ute.. Å jeg kan kose meg fornøyd å blid med gardiner på plass i stua vår :)


Som du ser så må gardinene legges opp. Dette fikser jeg etterhvert, men foreløpig får de være slik som de er.

Link til gardinene finner du HER!!

Litt detaljer hører alltid med på bilder. Disse vasene kan godt brukes som både vase og lyslykt, alt ettersom.

De heter *RM HURRICANE* . Finnes i 3 forskjellige størrelser, og disse er de minste. Selv har jeg alle 3 størrelsene og bruker de både sammen og hver for seg. Kjøpt hos Lene Interiør Kvadrat. En butikk jeg er veldig svak for å ta turen innom om jeg er i nærheten. De har også en i Stavanger like bak sølvberget. Her finnes blant annet favorittmerket mitt Riviera Maison, og veldig mye annet lekkert!! En litt høyere prisklasse, men da er det gøy å samle å ikke alltid kjøpe masse på en gang. De har også utrolig mye fint i rotting foressten, om det er andre som er like glad i det som meg!!

Om du liker stilen, vil jeg anbefale å ta turen innom! Du vil garantert finne noe som faller i smak! Link til hjemmesiden og nettbutikken finner du HER!! 

En liten gardinhistorie, og litt detaljer fra Kvitlyngveien denne mandagskvelden.. Ha en fortsatt fin start på uken!

#gardiner #interiør #rivieramaison #leneinteriør #stue 


 

 

5 kommentarer

Siste innlegg