HJEMMELAGA POTTESKJULER I JUTE


Etter mye positiv respons på de hjemmelaga potteskjulerene mine tenkte jeg å vise dere hvordan dere også enkelt kan lage slike selv! 

*Det du trenger er : en tom isboks/kakeboks eller en gammel stygg potte/kurv. Jutestoff, som også blir kalt sekkelerrett. ( Dette stoffet fås kjøpt på hobbybutikker, eller som stoffsekker på felleskjøpet ) Saks, jutetrå og en liten plastpose.


*Klipp opp et stykke som du mener er stort nok til å kle boksen med og gjerne litt ekstra. Jeg har ikke brukt noe lim, bare dytta det ned i boksen. Siden boksen min var litt stor, la jeg noen papp biter i bunn for å få planten litt ekstra opp av den. Litt papp i bunn hjelper også på at jutestoffet holder seg godt på plass, viss du klemmer det ned på siden og litt under pappen. 

Knyt en jutetrå på utsiden, gjerne med en sløyfe for å holde det godt på plass, og for en fin detalj.

Plastposen åpner jeg å legger i midten for deretter å ha planten i. Om boksen er helt tett, trenger du ikke nødvendigvis å gjøre dette. Jeg synes det er greit for å holde pappen og jutestoffet i bunn tørt for igjen å unngå gris og søl..

.

*Sett planten ned i posen, og trykk eventuelle stoffrester og kanter på posen som stikker opp, fint ned til sidene


*Om du ser noe som stikker opp eller viser når du har kommet så langt, ordner du det til selv hvordan du vil ha den.

Som siste hånd på verket 🙂

Som nevnt i mitt siste innlegg, ble jeg veldig inspirert av dekoreringen i bryllupet til mor og Ole. (se bilde over) Kjempe lekkert!! Du ser også jutestoffet som går igjen som løper på bordet, med nydelige blonder over. Her er det bunnet jutestoff rundt selve potten på planten, og knytta sammen med jutetråd og en fin sløyfe. Dette synes jeg var så fint, å tenkte at det måtte gå an å lage noe som det bare var å bytte plante på, og som kan brukes til andre ting også. 
 

Om en har litt jutestoff liggende, og noen gamle kjedelige bokser som egentlig bare venter på å ende i søpla, da vet du hva du kan gjøre for at de skal bli akkurat som nye!

–> Følg gjerne bloggen min på facebook ved å klikke her, for flere diy tips og inspirasjon fra hjemmet vårt 🙂 <–

 

#diy #hobby #dekor #jute #gjenbruk #dekortips #potteskjuler #høst


 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg