ALDRI SUR PÅ TUR!




Det å være ute i naturen, det gjør absolutt noe med oss. Ikke bare er det sundt og godt for kroppen å bevege seg ute, det er også godt for sjel og hode. En god psykisk helse, henger helt klart sammen med en god fysisk helse. Selv har jeg aldri vert noen trenings guru, å har nok aldri gjort nok for å være så aktiv som jeg burde heller. Alle kunne vi nok vert mye flinkere med det.. Det å være ute i naturen derimot. Å være på fjellet, i skogen, eller i marka, det er noe jeg virkelig liker, og alltid har hatt det gøy med.

(På bildene var jeg litt over 5,5 måneder på vei, å på søndagstur tur med Pål Børge, innover i Røssdalen.)

En veldig god stund før jeg ble gravid, og også utover i svangerskapet var jeg inne i en veldig god sirkel når det gjelder dette. Jeg følte jeg fikk gode reultater med treningen, noe som gjorde at alt bare ble mye mer positivt rundt meg, å jeg hadde hele tiden et jag om å fortsette i den gode rytmen. Om man vil ta noen grep, å for eksempel forandre på helsen sin, er det helt nøtt til å bli en del av hverdagen og livsstilen vår. Viss ikke havner vi raskt tilbake på feil spor. Akkurat som alt annet vi vil og gjør.

Ser på meg selv som en posetiv person til vanlig, men da var liksom bare alt enda mer positivt! Jeg hadde mye mer overskudd og energi, å har aldri gjort så mye forskjellig på en gang, og samtidig følt at jeg hadde veldig god tid. Når en sitter mer i ro, og tiden går seint, føler man liksom man har det enda mer travelt med de få tingene man skal, å bruker kanskje opp energien på å tenke hva man skal ut på, å stresse mangen timer i forveien. Av det jeg har sett når det gjelder meg selv og mange jeg kjenner, er det de personene som har det travlest som oftest sier ja til ting, og de som sjelden gjør noe sier som oftest nei. En skulle nesten trodd at det var omvendt.. Dette merker jeg veldig nå på slutten i svangerskapet, da jeg ikke får gjort like mye som før da alt gikk av seg selv.

Små enkle grep i hverdagen, kan plutselig gjøre store, og gode endringer i livet!

Gleder meg masse til jeg kan gi gass igjen å fortsette i det samme sporet som før. Er veldig motivert for dette !! Snart kan vi også kose oss med dette sammen som en familie, å desto gøyere skal det bli 🙂

Ta deg en lur, å kom deg ut på tur når du kan! Det er bare så utrolig deilig!!


5 kommentarer

Siste innlegg