HØSTBORD DEKKET TIL FEST!

Inneholder annonselenker 


En av mange ting jeg gledet meg til med å flytte inn i et hus å få større boltreplass, det var å endelig få plass til et skikkelig spisebord. Da visste jeg også med en gang at det betyr flere selskaper, lettere å invitere flere på middag, å ikke minst, det kjekkeste jeg vet, nemlig dekke opp å pynte skikkelig til gjestene kommer! 🙂 Mange ser nok ikke nødvendigheten av det, å synes det er stressende nok i seg selv å ha gjester. Å vil heller ha bordet fullt av alle grytene osv under hele måltidet. Da passer det godt at jeg elsker å dille det til og pynte. Enten for fotograferingen og hobbyen sin del, men selvfølgelig er det kjekkeste å dekke opp til gjester, å vite  mens jeg holder på at her skal det bli mye latter og koselig rundt bordet om kvelden.

 

Det er mange måter å dekke opp på, å fater med mat kan selvfølgelig også være en del av oppsetningen. Alle årstidene har sin sjarm, og noen ting som passer ekstra godt til hver. For min del pleier jeg å ta inn mer og mer grønt og brunt som kongler og granbar, desto lengre utover høsten vi kommer, og til jul og nyåret. 

 

 

 

Hvert år når det første granbaret og de første konglene blir å se hos oss, er ikke Pål Børge særlig fornøyd med det samme han får øye på det… Han blander seg ytterst sjelden i interiøret og pynten, men når det begynner å minne han om jul i september, da tror jeg han blir litt små stressa.. Med en gang han tenker ordet jul, tenker nok han på alle selskapene, og det stresse som følger med (som han ikke gjør noe av det engang…) Så hvert år må jeg forklare at granbar og kongler er like mye høst som jul, og at når han ser julekulene og de hvite englene rundt, da kan han heller begynne å forberede seg.. Flaks for han , så elsker jeg å dille med disse tingene, så han kan alltid slappe av i ro og fred..

 

 

 

 

 

Lekre ting som sølv og glass, kan sammen med rotting og naturlig pynt som blomster og kongler friske godt opp på bordet. Det er ikke alltid så mye som skal til for å få det til å se veldig oppdekka ut. 

Mye av det dere kan se på bordet er å finne hos DrLykke.no, og til veldig gode priser alt sammen.

Lekker og kraftig champagnekjøler i aluminium, som du kan ha hva du vil i, og genial om drikken skal holdes kald under hele selskapet samtidig som du har den på bordet! Når den ikke brukes til dette er den rålekker med blomster i, som en vase. Enten om det er på et dekka bord eller på en kommode i stuen.

Champagnekjøleren finnes HER!

Dekkebrikkene i rotting dekorerer bordet i seg selv. Rottingfan som jeg er liker jeg disse utrolig godt! De beskytter også bordet for tallerkenen, og du får den også en smule høyere opp om du ønsker det.

Dekkebrikkene finnes HER!

 

 

Champagneglassene synes jeg hadde et lekker design, å passet også veldig godt til denne champagnekjøleren. Man trenger heller ikke å kjøpe dem seperat eller to og to. De er i pakker på 6 og 6, noe jeg synes var ekstra gøy. Prisen på disse er også til å bli forelska i. Om man ikke drikker champagne så gjør det ikke noen verdens ting. Man kan ha både vann, brus, saft eller vin i disse. Det er helt opp til den som skal drikke fra dem. Å det samme gjelder champagnekjøleren, den kan du kjøle ned hva du måtte ønske av drikkevarer på bordet.

Champagneglassene finnes HER!

 

 

Ha en fortsatt fin ettermiddag, og for alle dere som er like interiørfrelste som meg, kos dere med dillinga! 

#interiør #drlykke #interiør #høst #festbord #selskapsbord #borddekking #rotting #finnschjøll #roser #interior 


 

8 kommentarer

Siste innlegg