NOEN ANDRE SOM HAR IRRITERT SEG OVER DETTE ?!!


 

Har dere noen gang tenkt på hvor raskere julehandelen hadde gått for alle, om vi hadde vert litt mindre late med innpakkingen i disse verste handletider ?

 

Å handle julegaver er ikke bare bare. Å hvert år tenker man kanskje man skal begynne kjempe tidlig, å være ferdig i god tid før jul.. År etter år stresser alt for mange i desember, å istedenfor å nyte tiden å kose seg, mister man nesten pusten under innspurten. Når jeg går i butikkene å kommer til lange køer, og totalt kaos, blir jeg like irritert hver gang når jeg ser at kunde etter kunde skal ha 2-3 pakker innpakka på disken foran meg.. Kunder som klager på lange køer, så kommer de selv til kassa og får betjeningen til å pakke inn et lass for dem, mens det kanskje står 10 til bak dem i køen og venter og venter.. Det tar ikke mangen minuttene å pakke inn en presang, men de minuttene blir ganske mange om du står som nr 8 i en kø, hvor alle foran deg skal pakke inn 2 pakker hver.. Å det som ofte går igjen når jeg spør folk hvorfor de ikke pakker inn selv, er “nei det gidder vi ikke, det er så greit å bare få det innpakka i butikken..” Helt greit det, men når folk blir irriterte på lange køer, da har de ikke noe de skulle sakt om de selv har noen gaver å pakke inn når de endelig kommer til kassen..

Det finnes også de som ikke har “tid” til å pakke inn.. Den kjøper jeg ikke heller. Har du tid i det hele tatt til å gå på julehandling i den verste tiden, å kanskje stå 1 time i kø til sammen gjennom hele dagen, så har du absolutt tid til å pakke inn hjemme.. Det tar like lang tid å pakke inn en presang selv, så det det gjør når du står å ser på at noen andre gjør det for deg..

Selfølgelig gjelder ikke dette bokstaveligtalt alle der ute, å det kan også vær veldig gode grunner til ikke å gjøre dette selv. Men de fleste som klarer eller gidder å ta seg ut på de aller verste dagene er personer som er oppegående nok til å kunne pakke inn noen gaver selv. Det går tilogmed an å spørre betjeningen om å få med seg papir om det var det det sto på.. 

 

 

Personlig liker jeg å pakke inn julegaver, å synes det er litt kosen med hele gaven, å kunne dekorere litt å gjøre den mer personlig på den måten. Jeg har full respekt for at alle ikke liker dette. Det at andre sier de ikke gidder, det synes jeg bare er latskap. Å det med at noen velger å gå ut på de verste handledagene, klage på køene, å samtidig få betjeningen til å pakke inn alle gavene på handleturen, fordi de ikke har TID til å pakke inn hjemme, det er for meg helt tullete ..

Om flere hadde begynt å pakke inn julegavene hjemme, er jeg bombesikker på at man hadde merka det godt på julehandelkøene rundt om i butikkene …

#julegaver #julerush #julestri #juletid #førjulstid

 

-> Følg gjerne bloggen min på facebook, for diy tips og inspirasjon fra hjemmet vårt <-

 


 

 

9 kommentarer
    1. E så enig med deg. Hadde vært så mye mindre kø vist alle hadde pakket inn gavene selv og ikke latt dem som jobber i butikken til å gjøre det for deg. Liker også å pakke inn gavene selv synes det e koselig å bare sitte rundt bordet og pakke inn gavene.
      Ha en fin romjul og en fin helg 🙂

    2. Helt enig med deg! Driver interiørbutikk, og kan bekrefte at folk er veldig late når det kommer til innpakking. Ikke bryr de seg om at køen vokser bak de heller 😉
      Skjønner ikke at ikke folk heller vil sitte hjemme og kose seg med papir, lapper, stempler, bånd osv utover hele stuegulvet.. Innpakking er jo halve julekosen 🙂
      Mange påstår også at det blir finere når vi gjør det i butikken, men det er vel fordi de ikke gidder å kjøpe fint papir, bånd osv..
      God jul 🙂

    3. Helt enig med deg! I den butikken jeg jobber i får vi ikke lov til å pakke inn gaver hvis det er lang kø i kassa, da er det bedre om vi sender med kundene litt gavepapir slik at de kan pakke selv 🙂

    4. Kjenner meg SÅ igjen i dette. Jobbet i lekebutikk i fjor vinter, og det var ikke lite gavepapir som gikk for å si det sånn. Helst måtte jeg også pakke inn gaver de hadde kjøpt i andre butikker også.

    5. Er så enig! Synes det er så koselig at folk har giddet å ta seg tid til å pakke inn en gave de har giddet å gi meg, og det blir så mye er personlig. Og det spiller ingen rolle om den er sånn eller sånn pakket inn, for det er tanken som teller!

    6. så enig med deg altså !, jeg elsker å pakke inn selv jeg <3 er som du sier kosen med dette.. pakke og kose seg ikek stresse i førjulstiden. Mange sentre har egne pakke disker stående i sentret, så kan de jo pakke inn der 🙂 noen butikker har også egen pakke disk 🙂
      men som sagt er så enig med deg 🙂

    7. Kunne ikke vært mere enig med deg. Har ved et par anledninger blitt spurt i butikken om de skal pakke inn for meg hvorpå jeg høflig avslår og tar med meg for å pakke inn selv. Det er jo halve moroa. God Jul til deg.

Siste innlegg