JULESELSKAP I KVITLYNGVEIEN <3

 


 

I går hadde vi det første juleselskapet her i Kvitlyngveien, og det første vi arrangerte noen sinne.

Selskap betyr selvfølgelig en stor dose med pynting!! Som helt nybakt mor, full i følelser, hormoner og det som fyller med som førstegangsfødende, ordnet jeg til litt tidligere i uken for å forsikre meg om at jeg nådde over. Med litt mer planlegging enn før, går dette strålende! Å jeg koser meg 😀

 

 

 Jeg elsker å stelle i stand til selskap å fest, å koser meg mye med å ordne i forkant. Om det skulle vert kongen, eller om det er familie og venner, det spiller ingen rolle. Like gøy å gjøre litt ekstra utav det, samme hvem det skulle være. Noen ganger blir det litt mer, andre ganger litt mindre. Men man sparer ikke på kruttet ved anledninger som dette.

 

Ofte bruker jeg detaljer fra naturen, som kongler og granbar. Denne gangen har jeg pynta bordet med kunstig granbar, og kongler i forskjellige størrelser. Innimellom har jeg små julekuler, å noen telysholdere formet som stjerner for et preg av jul på det hele. Vasene er Finn schjølls designa vase “boblen”, og her har jeg i litt hvite roser, granbar, og små grenblomster innimellom. Er stor fan av Finn scjøll, og ekstra koselig er det at han har skrevet litt til meg på den store vasen i midten.
 

 

 

 

 

 

 

 

På menyen sto pinnekjøtt. Å den nydelige kålrotstappen var laga av far til Pål Børge. SNADDER! Pinnekjøttet ble kjempegodt, å jeg klarte akkurat å ta av mandelpotetene før det ble potetstappe.. Et kjempekoselig selskap, med mye latter på stappte mager.

I dag har det vert avslappning på sofaen på denne familien, med koselige julefilmer på tven, og kjempegod julefrokost. Har dere en fin jul sålangt ? Det er så trist at den går så alt for fort… 

 

 

Ha en fortreffelig 2. juledag, jeg håper dere koser dere MASSE !

 

 > Følg gjerne bloggen min på facebook, for tips og inspirasjon fra hjemmet vårt 🙂

 

#jul #dekorasjon #bordpynt #interiør #hus #hjem


 

3 kommentarer
    1. Åå, så nydelig dette var! du er virkelig dyktig altså. Elsker når naturen får sette preg på borddekkingen sånn. Likte spesielt den skålen med blomstene og God Jul bokstavene oppå <3

    2. Bergensergenser: Ååå tusen takk for koselig komentar 🙂 Kjempegøy! Er ekstremt glad i å dille å orne til, æ ble veldig fornøyd denne gangen 🙂 Blimstene og punten står enda, å holder seg like fint 🙂 Ha en god romjulsmandag!:-D

Siste innlegg