BARNEROM! FARLIG MED FOR MYE PÅ STELL..


 Dere vet jeg elsker å dille med interiøret, å koser meg skikkelig med styling og fotografering i huset. Om det gjelder stuen, vaskerommet eller barnerommet finnes det alltid noe å ta bilde av eller å dille med. Barnerommet er ikke bare et tomt rom i huset lengre, men soveplass for en liten skatt. Det er ikke så mye ting her enda, men det begynner å falle på plass litt etter litt.

Foreløpig brukes rommet bare til soving, å han er for liten til å herje rundt å leke. Jeg hadde mange planer her i sommer, men det er ikke alltid jeg tenker på tid og nødvendighet når fantasiene mine svirrer.. Derfor har det ikke begynt å se ut som et barnerom før nå. Det er fortsatt ting som gjenstår av småmøbler og diverse til veggen, men jeg tror ikke Aleksander bryr seg om det…

 

Den store kisten kjøpte jeg på IKEA, å skal absolutt kjøpe fler. Stor og god som rommer mye, samtidig som det er et fint møbel. Jeg ser absolutt for meg en slik i stuen til å ha leker i. Veldig god som putekasse også.

Det er en hel drøss med barneromsinteriør, og inspirasjon der ute. Noen barnerom ser bebodd ut i flere år før babyen i det hele tatt er født. Dette ser utrolig koselig ut, men når jeg tenker etter fatter jeg ikke at folk tørr. Jeg vet jeg ville ha flere ting på plass selv, men innså etterhvert når det nermest seg at det ikke var nødvendig å ta helt av.. For det første får han ikke gleden av det på lenge, å for det andre kan det skje så utrolig mye i en graviditet og under fødsel, at jeg tenker det måtte vert grusomt å kommet hjem uten baby, til et rom proppfullt av barnegreier… Å det er ikke til å stikke under en stol at det desverre er alt for mange som har måttet oppleve det.

Så foressten på en interiørside på Facebook her om dagen, en jente som netopp hadde funnet ut hun var gravid, og trengte tips til barneromsinredning.. Hun var i full sving. Kan forstå en blir ivrig, men det var bare drøyt. Å dette var lenge før de 3 første månedene var forbi…

Jeg syntes allikevel det var stusselig at det bare skulle være en seng på Aleksander sitt rom, når han skulle sove der inne. Noe måtte vi ha, og mer blir det etterhvert. Foreløpig er det nok jeg som har mest gleden av tingene, som jeg kan dille med å fotografere når jeg har litt tid for meg selv. Det går mye i rolige bruntoner, grått og hvitt. Etterhvert skal dere få se litt mer blått i forskjellige toner, en rød liten Harley Davidson og litt oransje. Spennende?

Hvor synes dere grensa går? Hadde dere alt klart på forhånd? Gleder meg til det flyter av leker på gulvet, å synet av en blid og fornøyd gutt midt mellom alt sammen.

Håper dere har hatt en fin dag, å får en god natt søvn. I morgen skal jeg dele noe kjempegøy med dere, så ta gjerne en tur innom da. Vi snakkes!


 

0 kommentarer

Siste innlegg