LYST Å BYTTE UT PUTETREKKA I SOFAEN, MEN SYNS DET BLIR FOR DYRT?


Er du som meg å elsker MASSE puter i sofaen, og samtidig kunne tenke deg å variere i trekkene med ulike typer fargetoner? Det kan fort bli dyrt om du vil bytte ofte. Putetrekk kan man få i utallige prisklasser, å man må ofte opp i flere 100 lapper bare for trekket om det skal være av ekstra god kvalitet. Er du skikkelig puteintressert, og i stoff og stil generellt, vet du hva jeg snakker om.

Jeg sparer til alt mulig, å har skrevet før at jeg tenker godt gjennom de aller fleste kjøp. Er glad i farger og nøyanser, selv om jeg liker å kjøre en dempet tone hjemme. Kunne godt tenke meg å variert med forskjellige puter å pledd rundt om i hjemmet oftere. Kanskje bare hatt en som skiller seg ut i litt forskjellige utgaver.. Om en hele tiden skal kjøpe putetrekk blir det utrolig dyrt! Jeg tenkte jeg bare skulle prøve å se hvor mye arbeid det var å sy sitt eget, å ble sjokkert over hvor raskt å greit dette gikk. Å jeg er INGEN erfaren syerske.. Dette var aller første gangen jeg prøvde å lage noe “skikkelig” med en symaskin, å det var overasskende lett.

 

 

 

Symaskinen fikk jeg til jul for noen år siden, å på grunn av at jeg i leiligheten ikke hadde noen plass jeg kunne ta den frem å sy med, har den stått hos mor. Nå har jeg god plass, å har ikke planer om at den skal stå og samle støv igjen. Det å kunne fikse klær og andre tekstiler selv er absolutt viktig i 2016 også. En stor fordel å kunne sy, er at du kan lage deg hva du måtte ønske. Her er det bare fantasien som setter grenser. Å kunne sy dynetrekk/putetrekk/pledd/vognposer og reparere diverse tekstiler som går i stykker må bare være helt fantastisk. En liten drøm er selvfølgelig å sy litt barneklær, men da må jeg først lære meg dette skikkelig. Jeg elsker å se resultater av ting jeg gjør, å keg merker bare hvor gira jeg blir hver gang jeg setter meg med maskinen. Dette er absolutt på vei til å bli en ny hobby!

 

Puten er 50×50 cm. Alt stoffet til puta klippet jeg opp i et stykke. Jeg tok en pute jeg hadde fra før på vranga, for å se hvordan den var sydd. Jeg brukte også samme prinsippet som på sengetøysputene, ved å brette puta helt inn i trekket uten å ha glidelås. Ekstra enkelt, å helt genialt.

Lyseblå velour er stoffet som er brukt. Enormt mykt og deilig, så dette blir det mer av. Nå hadde jeg kun nok til en pute her og nå, men jeg tenker jeg tar med meg Aleksander en tur på stoff og stil til uken. Tenk alle de pene barnemønstrene jeg kan sy søte tekstiler av til barnerommet hans! Men verdens beste mor som læremester, er jeg veldig optimistisk og motivert. Kjempe fornøyd med mitt første putetrekk!

Har du en symaskin liggende, å sugler etter litt nye farger i sofakroken, ta den frem å bruk fantasien! Å viss du ikke har en men kunne tenke deg å kjøpe en, kan du for eksempel droppe de to lexington eller gantputetrekkene du tenker på, å heller kjøpe maskin å stoff til å lage mange! 

–> Følg gjerne bloggen min på facebook for mer inspirasjon og tips! 😀 <–

#interiør #puter #diy #sydilla #singer


 

10 kommentarer

Siste innlegg