HELGER MED MER BETYDNING

Da var det mandag og hverdag igjen. En skulle kanskje tro at jeg ikke merker så mye forskjell på om det er helg eller ukedag nå når jeg er hjemme i permisjon.. Men DET er absolutt ikke sant. Hverdag og helg er fortsatt to helt forskjellige ting, å fredagsfølelsen er der fortsatt, bare med en litt annen betyding.

I arbeidssammenheng betyr fredag at det er hjem å kose seg litt ekstra etter en uke på jobb. Kanskje veldig travel elle kanskje helt vanlig. Du har ikke de samme tingene og rutinene du må stå opp til, å har en annen frihet i helgen til å gjøre hva du vil.

Nå når jeg har permisjon betyr fredag at far i huset kommer tidligere hjem, og at vi kan ha lange koselige kvelder, og to hele dager sammen den lille familien vår. Vi lager kanskje litt ekstra god mat etter at Aleksander har lagt seg, å spiser frokost sammen morgenen etter.

Far har gjerne et prosjekt på gang som han liker å holde på med, på samme måte som jeg har mine. Familiebesøk eller gøy med venner. Egentlig nokså det samme som før, bare at vi har en person ekstra å ta hensyn til å være ansvarlige for. Å ting krever litt mer planlegging.

Etter at Aleksander kom har hverdagen fått en helt annen betydning, og helgene blir bare mer og mer verdifulle. Man setter enda mer pris på å være sammen som familie, å sammen med familien på begge sider. Man setter også pris på å være sammen med venner på en helt annen måte. Det er en ny start for babyen, en ny start for oss, å ALT som skjer i livet ellers.

Tradisjonen vår med en ekstra god helgefrokost skal vi absolutt ta med oss videre. Det er en utrolig koselig stund som det er viktig å ta vare på så lenge det er mulig.

Legger ved litt bilder fra helgefrokosten vår på lørdag.

 

 

 

 

 

 

Det å høre en far’s stemme som sier “helg” når han kommer inn døren, å deretter se et lite men samtidig uendelig stort smil lyse opp, når den kjente stemmen og det kjente ansiktet kommer ned trappen og inn i stuen. Det er et uendelig fint syn det !! Å da vet mor at nå er det virkelig fredag og helg igjen!

Har dere noen koselige helgetradisjoner ?

Ønsker dere en vakker uke ! Titter plutselig innom igjen 🙂

5 kommentarer
    1. For noen fine helge tradisjoner. Her i hus har vi også en bedre frokost, men da på søndag. Av og til både lørdag og søndag 😀
      Foreløpig har jeg ikke jobb, så hverdagen og helg er nesten det samme for meg. Men jeg merker jo forskjell jeg og. Familien er mer hjemme og samlet i helgene, og vi har tid til å gjøre kjekke ting sammen ^^

    2. Så deilig å ta med seg de gode tradisjonene og de tingene som gleder og gjør godt.
      Frokostbordet deres så helt fantastisk ut! Du er flink til å gjøre det koselig og innbydende 🙂
      For meg som har 2 tenåringsbarn i hus, så er det ikke så ofte vi er samlet til lange frokoster (så sant jeg ikke vekker dem da). Men vi har alltid varmt måltid på lørdagskvelden. Da er vi alltid alle samlet, før de eventuelt farter ut igjen med venner.
      Nyt tiden med familien din Marie. Det er gode minner å ta med seg senere.
      Ha en fin dag videre!

    3. Henriette Celin: Så koselig at dere også har det litt ekstra i helgene 🙂 Å veldig koselig å gjøre ting sammen som familie 🙂 Koselig å høre at du og liler det! Håper du har en fantastisk påske, å får holde feriekosen litt ekstra spesiell nå som hverdagene dine ikke er så forskjellige 🙂 Kos deg masse :D:D<3

    4. ordeneskraft: Tusen tusen takk for det, snille snille deg 🙂 Forstår at det ikke kan være like enkelt å samles til frokost med tenåringsbarn i hus. Føler ikke det er lenge siden jeg var der selv, å husker at det var best å sove seg forbi frokosten.. Det er en tid for alt, å jeg er sikker på at en dag vil de sette så utrolig stor pris på alle de koselige frokostene dere har hatt, å glede seg over å ta slike ting med videre i livet om de en gang stifter familie selv.
      Veldig koselig at dere holder lørdagsmiddagen litt ekstra hellig da 🙂

      Tiden går så utrolig fort ! Alt for fort ! Husker godt da du ikke hadde barn i det hele tatt, å nå er de tenåringer ! 😀

      Håper du nyter påsken, med deg og dine 🙂 Tusen takk for hyggelig komentar! Må bare beklage at jeg ikke er den raskeste til å svare på komentarene alltid :/

      Ha en vakker påske videre, siste rest 🙂 🙂

Siste innlegg