ROSER ER NYDELIGE! MEN SNAKKER DERE SAMME SPRÅK?

Friske rose.. Jeg elsker deg! 

Hva er vel bedre å avslutte en skikkelig vårrengjøringsdag med, enn å pynte med friske og velduftene roser på spisebordet? At favoritt rosene mine er hvite, er nok ikke sjokkerende.. Men det er allikevel gøy med andre farger også. Disse her er må vel havne på en plass nr 2 ? 
 

Roser kan bety mye. De kan bety glede like mye som de kan bety sorg, og takk like mye som unnskyld. Vi gir roser og blomster i forskjellige anledninger, å kjøper det som godteri til hjemmet også. Å overraske noen med friske blomster er utrolig gøy, å det kommer alltid godt med. Iallfall frisker det opp hos alle.

Noen velger roser ut i fra hvor pene de synes de er selv, mens andre gir utifra situasjon og anledning. Vi vet vel alle at røde roser hører med til Valentine, men tenker du over hva de andre fargene betyr når du kjøper roser til noen?

Om du gir :

Røde roser, viser du kjærlighet

Burgunderrøde roser, skjønnhet og ynde

Lyserosa roser, beundrer du noen eller viser sympati

Mørkerosa roser, viser du at du er takknemlig

Oransje roser, lidenskap eller entusiasme

Gule roser, lykke og glede

Hvite roser, viser du respekt, ydmykhet, uskyld og renhet.

( kilde: mester grønn )

Jeg kan med ærlighet si at jeg ikke pleier å tenke over hva rosene betyr når jeg kjøper roser. Jeg kjøper det jeg synes er fint, for enten å glede noen, vise omtanke, eller som kos til meg selv.. MEN jeg tror neppe jeg hadde kjøpt knall gule eller oransje roser til noen, som kondolanse eller for å vise at jeg bryr meg. Noe tenker vi kanskje bare automatisk på, men ikke nødvendigvis fordi det har en betydning. Enten er dette fordi jeg ikke er særlig glad i disse fargene selv, eller fordi en i noen situasjoner vil være litt mer nøytral..

Det viktigste er iallfall ikke hva noen har funnet ut at de skal bety, men hvilken betydning du legger i dem… Vakre er rosene, uansett!!!!! 

Hvordan er det med deg, snakker du med rosene?

#roser #blomster #interiør #dekor #detaljer


 

4 kommentarer

Siste innlegg