KLAR FOR ET NYTT ROM ?

God kveld alle sammen <3

Da var det på tide å ta dere med inn i en ny del av huset. Faktisk en helt ny etasje!

Her har vi totalt tre rom som består av et ferdig soverom, et uferdig og en loftstue i midten. Foreløpig brukes det ene rommet til gjesterom og kontor. Etterhvert ser vi for oss å ha et soverom på hver side av loftstuen, å heller ta kontoret ned. Her oppe er det masse vis av muligheter, å i det rommet som står uferdig er det lagt opp til at det går an å ha et lite bad der også. Sistnevnte blir isåfall langt frem i tid, men det er utrolig gøy å ha muligheten. Det må jo bare være perfekt for kidsa etterhvert, å ha sin egen etasje å boltre seg på!

Da stuen og deler av kjøkkenet var under oppussing, var det her vi oppholdt oss. Skinnsofaen og det brune bombay bordet var det vi hadde i leiligheten, så vi følte oss veldig hjemme her i starten. Den store hylla med skyvedørene står som det gjorde da vi flytta inn. 

Bordet har jeg hatt planer om å pusse opp siden vi bodde i leiligheten, men der var det litt vanskelig å få det til. Til sommeren er det vel bare å starte, å foreløpig er planen å pusse det ned, male det hvitt å ha toppen slitt drivved eller sort. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på de boltene som er i bordet, så her ser jeg enda på løsninger. Noen av dere som har pussa opp et slikt bord?

Trollhassel, støpt i en betongkloss. Nydelig pynt, og like pen til alle årstider og høgtider. Mor og en venninne av henne lager slike, i forskjellige størrelser og varianter. Denne var jeg heldig å få til Aleksander sin dåp, å hadde masse bilder av han og gjestene hengene med små klyper på grenene. Vi har mye å hente fra naturen, å jeg liker godt å bruke materialer som dette i stilen min. Det er så utrolig mye vakkert man kan lage selv! 


Englene i vinduskarmen er også laget av de samme damene. De kaller seg for 2Bondesnupper på facebook, å lager utrolig mye vakker pynt!


Betong, naturlige detaljer, glass og treverk er perfekt kombinasjon. Kontraster som disse mot hverandre skaper et røfft og pent utrykk.

I det siste har loftet blitt brukt til mine hobbyting, og en mellomstasjon for forskjellig krims krams. Nå ser det endelig ut som en skikkelig koselig stue, å jeg gleder meg til å bare bruke dette rommet mer og mer. 

Jeg skulle egentlig på kurs med jobben i dag, så hadde ordnet med at Aleksander skulle til farfaren sin. Kurset ble utsatt, så da tok jeg meg en skikkelig vårvask dag mens lillegutt storkoste seg med farfar! Starta på toppen og jobba meg nedover. Åååh men det er skikkelig deilig å vite at det er orden i ting og rent i hele huset. Det er mye man finner når man har storrykk, å det er mye man finner ut man kan kaste. Deilig hva som er gjort.

Ønsker dere en god natt, å takker dere så mye for at dere leser bloggen min <3

– Lik gjerne facebooksiden min for oppdateringer, inspirasjon og tips. Klikk HER for å gå til siden. –

#interiør #kvitlyngveien #diy #trollhassel #loftstue #rom #inspirasjon #hus #hjem 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg