LYS OG DELIKAT LØRDAGSKOS

Hva er vel mer deilig en å sette seg ned i sofaen med god mat, kald drikke og godt selskap etter en dag ute? Jeg har storkost meg ute i hagen i dag, å dere skal selvfølgelig få se bilder 🙂 Jeg er ikke helt ferdig, å har ikke fått hengt opp det som henges opp skal enda, så jeg venter med å knipse bilder til det er ferdig. Nå skal jeg og Pål Børge kose oss med pizza og ha en veldig typisk lørdagskveld i sofakroken 🙂

Blir bare mer og mer glad i de hjemmelaga putene mine, å kommer garantert til å lage fler! Putetrekka i midten, og det lyse helt til høyre i bildet er mekka av meg. De andre er fra Kremmerhuset. Puter å tekstiler generelt, får jeg ikke nok av. Å her og nå er jeg usikker på hvor mange puter jeg har i hus.. Nå som det er så enkelt å sy putetrekk, er det enda enklere å bytte ut, å få putehaugen til å vokse. Pål Børge fikk litt sjokk da han gikk på loftet å så at sofakroken der også var bombandert.. 

Jeg liker godt å ha litt penere puter innimellom, som skiller seg litt ekstra ut. Viss man er litt opptatt av merker å samtidig liker masse puter, kan et godt tips være å ha en eller to slike puter, å lage resten selv. Da blir det ikke så dyrt 🙂 

 

Leker foressten litt med tanken på å “piffe” opp stuebordet litt. Da bordet er fra IKEA og ikke er i skikkelig treverk, er det litt begrensa hva som kan gjøres for å få penest mulig resultat. Kontaktplast ser jeg stadig at folk bruker til alt mulig, å viss jeg bestemmer meg for å gjøre noe, blir det isåfall å prøve med det på toppen. Det lukter litt grålig drivved aktige greier, eller enda litt mørkere på toppen, og få det til å se mest mulig slitt å gammelt ut. Gammelt og slitt treverk, det må være noe av det vakreste jeg vet når det gjelder møbler! 😀 Det skaper en helt egen stemning og atmosfære, å røffer opp alt det lyse.

Noen med erfaringer? Nå er jeg i ferd med å drømme meg helt bort, å skravle i vei på tastaturet.. Jeg tror jeg stopper her, å fortsetter kosekvelden i sofaen. Pål Børge satte akkurat på de goe gamle *Trailerpark boys*, så dette blir en morsom kveld!

Vi skrives snart igjen! 🙂 God lørdagskveld folkens 🙂

#interiør #rivieramaison #lørdag #hus #hjem #stue #rotting #ikea #interiørtips #kvitlyngveien
 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg