FØLGER DU STRØMMEN? ELLER SKAPER DU DITT EGET?

Jeg simpelthen elsker dette huset, å favorittrommet om jeg ser bort fra vaskeromsparadiset nede, er selvfølgelig stuen. Det er her vi har lagt ned mest arbeid til nå når det gjelder oppussing, å jeg har hatt mine bilder i hodet om hvordan jeg skulle ha det helt fra starten. Jeg prøver stadig ut nye farger i interiøret og tekstilene, men nå føler jeg virkelig at jeg er på rett spor, å skal heller bygge videre på dette. Ingenting er tilfeldig her i gården, å jeg bruker mye tid på å sanke inspirasjon å tenke ut hvordan drømmehuset skal se ut. Jeg vil ikke skrive “hvordan drømmehuset skal se ut til slutt”, da et hjem alltid vil være i forandring, å man hele tiden vil ha noe å gjøre, å forandre på gjennom årenes løp. Dette er en del av kosen, å et hus vil nok for veldig mange være et evigvarende prosjekt. 

 

 

 

 

Om man ser bort fra de lyse putene med strikkamønster og den ene lammeskinnsputa, har jeg sydd putetrekka til alle de andre putene selv. De hjemmesydde er i lin, å jeg kan ikke få nok av de rolige å vakre jord tonene. De passer bare sååå godt inn, å føler virkelig de er brikkene som manglet i puslespillet.  En 65×65 pute, noen 60×60 puter og resten er 50×50. Har veldig lyst på to 80×80 puter også, å kanskje noen med litt mer mønster for å skape enda mer høyde og liv i sofaen. Tekstiler er for meg en stor del av innredningen å jeg bare elsker å se bilder fra hjem som bruker mye tekstiler i stilen sin. Det er bare så koselig, å får hele rommet til å virke ekstra mykt å deilig. Det heter jo at man spiser litt med øynene, å det synes jeg absolutt gjelder for hus og hjem også! Thihi^^

 

Husarbeid er ikke så ille når man kan sette seg ned i verdens beste sofakrok, med et deilig pledd, tova tøfler fra verdens BESTE mor og et hav av puter. Som igjen er omringa med levende lys og en deilig atmosfære! Å min trofaste venn Canon EOS 700D, er med på det meste.

Alle har sin stil, og alle har vel sine meninger om hva som liksom er “inn” eller ikke. Ingen kan leve i hjemmet til andre, å jeg tror det er viktig å finne sitt eget å bygge videre på det. Man kan la seg inspirere av mye, å det er veldig mye som er fint men som kanskje ikke passer inn hos alle. Det er også et hav av ting man kan lage om man ser noe for seg i hodet men aldri finner det for salg. Jeg leker litt med tanken om å prøve meg på litt på konsollbord med drivved topp, men vi får se hvilket nummer det prosjektet får i køen. Det er bare såå mye jeg har lyst til å gjøre! 😀 

Ellers var planen i dag egentlig å reise inn til gården der jeg kommer fra å være sammen med Trine, ta med Aleksander og overnatte sammen med henne å Tristan der inne. Det ble litt forandringer i planene, så vi tar heller en tur inn i morgen. Jeg og Aleksander har i stedet hatt masse koselig besøk idag, så dette har vert en innholdsrik å koselig dag likevel. Det hjalp nok på formen hans å ha besøk av farmor og farfaren sin, mormor og tante Silje.

Hvordan har dagen deres vært? Med dette sier jeg god natt til dere å trekker meg godt under dyna. Tusen takk for at dere vil følge meg på reisen i huset mitt ^^

—> Følg gjerne Kvitlyngveien på facebook ved å klikke på denne linken <— 

#HUS #HJEM #INTERIØR #OPPUSSING #RM #RIVIERAMAISON #DIY #SY #HOBBY

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg