ET MØBEL MED SJEL

Noe av det peneste i stua vår er et resultatet av et stort stykke godt håndverk. Helt fra stokken selv har onkelen til Pål Børge laget denne nydelige vuggen som for tiden er hvilestedet til Aleksander på dagen, som generasjon nr 2 i vuggen. Den ble laget da Pål Børge ble født, å har vert flittig i bruk til han og broren, og nå til Aleksander som er så heldig å få låne den. 

Det er et nydelig møbel, å et stort stykke personlighet. Tenk hvor mye tid og arbeid som ligger bak? Det er helt ufattelig at noen bare kan ta et tre, å få til noe så vakkert som dette ved å bruke hendene og fantasien. Se på de nydelige og detaljerte utskjæringene! Er det mulig 😀 

Jeg liker godt hvite møbler, men et møbel med sjel slik som denne er nødt til å forbli slik det alltid har vært. Vugga er laget i bjørk, og er derfor ekstra lys i treet. Spør du meg ser den helt ny ut, og ikke nærmere 30 år som den egentlig er.. 
Utrolig koselig at vi får lov å bruke den.

I dag har jeg foressten vært å henta et nytt skap til stuen! Et helt enkelt og hvitt vitrine skap som passet perfekt inn! Vi har plassert det rett der hvor den store kurvkista står, (i bilder over) mellom terassedøren og vinduet. Kan nesten ikke vente til å fylle det opp å plassere de rette tingene i det! 😀 Vi trengte iallfall et skap i stuen, å jeg har lenge vært på leting. Det kommer selvfølgelig bilder!

Ellers har jeg vært på trilletur, hatt en liten photoshoot av guttene sammen med Trine, å avslutta kvelden med å fylle opp fryseren med litt hjemmelaga babymat. Potet og gulrotmos. + litt jordbærsmoothie, av noen helt fantastiske jordbær fra Nederland de selger på Rema 1000 om dagen!! 😀

Deilig hva som er gjort!! Jeg er skikkelig klar for å krype under dyna, men dere kjenner kanskje til utrykket “skal bare” noen småtterier til før jeg tar kveld… Håper dere har hatt en strålende tirsdag! I morgen er vi halvveis i uken igjen, allerede!! God natt alle sammen <3

5 kommentarer

Siste innlegg