HVIT OG BEIGE MAGI!

Hva med litt hvit og beige magi denne herlige pinse helgen ? Kanskje du trenger litt tips til 17. mai bordet også ? 🙂

Inneholder annonselenke

 

Når en skal innrede et hjem, synes jeg at spisebordet er vel så viktig som en sofakrok, å nesten litt viktigere. Gode selskaper, middager, gode samtaler er en liten del av hva som skjer rundt et spisebord (eller kjøkkenbord). Her kommer gjerne de gode historiene frem, å minner man hadde glemt at man hadde. Det å kunne nyte et måltid rundt et bord sammen med familie og venner det er utrolig koselig og ikke minst viktig.

 


 

På tirsdag hadde jeg 5 kjekke damer rundt bordet, som var på besøk med sengemat i anledning Aleksander’s fødsel 🙂 For dere som ikke vet hva det betyr, så er det et gammelt utrykk de brukte da de gikk på det som mange kaller for barselsbesøk i dag. De hadde med seg mat til den nybakte moren slik at hun kunne samle krefter etter fødsel å få nok og næringsrik melk til barnet. Nå til dags er maten bytta ut med gaver og nødvendige ting for den lille. Her i området er det et veldig vanlig utrykk enda, som jeg bruker selv. For en herlig gjeng sier jeg bare! Aleksander fikk kjempefine klær, og jeg en aldeles nydelig hvit hortensia 😀

 

 

I vasene har jeg brukt hvite nelliker, brudeslør og litt kraftige strå. Blomstene er kjøpt på Ålgård Blomster, en lokal blomsterbutikk i området vor jeg bor.Mer hjelpsomme å fantastisk imøtekommende mennesker er det ikke alle butikker som er så heldige å ha! De har et helt spesielt stort utvalg av interiørartiker, vaser og dilldall, noe som passer ypperlig om du liker å drømme deg litt bort, eller skal ha litt ekstra sammen med blomstene.

Jeg tenkte først litt på hvite roser, litt grønt å litt brudeslør, men da rosene ikke liker varmen så godt, ble jeg anbefalt å heller gå for nelliker. Dette også fordi jeg ville de skulle være like pene til helgen, noe de absolutt vil.

 

 

En enkel og ren oppdekking, men også frisk, elegant og vakker. Jeg elsker det lyse, og det å blande brunt, beige og hvitt, sammen med litt grått er bare en helt perfekt kombinasjon om du liker jordtoner, og ikke for mye fargespill.

 


 

Serviettene er vanlige hvite servietter. Serviettholderen “pimper” det hele litt opp med en stor og glamorøs diamant, noe som glir rett inn  i resten av stilen her. Jeg har planer om å ta frem symaskinen å lage meg litt tøyservietter i forskjellige jordtoner. Har noen som jeg har testa ut, å jeg liker de bare bedre og bedre. + at du kan vaske dem å bruke de om igjen. Siden jeg elsker disse fargene, tenker jeg litt på å lage noen tilsvarende de putetrekkene jeg har sydd til sofakroken vår. Og selvfølgelig litt andre farger og for å variere i sesongene.

 

 

De største vasene på bordet er 2 glasskrukker jeg har tatt lokket av på, å de små er whiskyglass fra Riviera Maison. Lysholderene er fra IKEA, og de er også kjempelekre å servere dessert i om man vil ha det. De er veldig rimelige, så et lurt tips til dekor man kan bruke til MYE!  
Rottingbretta er fra DrLykke  og er ofte i bruk. 

 

 

Da stuen er slik som den er, liker jeg godt å bruke det samme jeg gjør i vasene på spisebordet på stuebordet også. Til denne oppdekkingen handla jeg 6 stk nelliker, 1 pakke brudeslør (som varierer veldig på mengde fra hvor du går å handler blomster) og 4 kraftige strå. 

Litt bjørk sammen med dette, å noen norske flagg, tror jeg det kunne være veldig vakkert som 17. mai dekorasjoner også 🙂 Men husk bjørk! Det er iallfall et MUST her i huset, å skikkelig 17. mai ! 😀

Ha en fortsatt herlig kveld, å en riktig god helg ønskes alle dere der ute omkring i hjemmene ^^

–> Følg meg gjerne Kvitlyngveien på facebook 😀 <–

#dekoreringstips #17.mai #bryllup #konfirmasjon #dåp #interiør #dekor #rivieramaison #vakrehjem #inspirasjon #blomster
 

 

4 kommentarer

Siste innlegg