HJEMME I HUSAFJELLVEIEN!

KJØKKENET!

Heisann folkens! Jeg har tidligere snakka om at jeg vil utvide horisonten litt med å ta dere med rundt om i noen av de vakre hjemmene der ute 🙂 Det finnes mange forskjellige stiler, å mye som kan inspirere! Så folkens, ta en titt så ser vi om det er noe som inspirerer nettopp deg og din smak^^

 

 

Naturlig nok starter jeg hjemme hos mor og Ole. Med et barnekull hver har de til sammen 8 barn og 2 barnebarn fra alderen 7-24 🙂 3 av oss har flytta ut, men allikevel er det mye trafikk både rundt dem og hjemmet deres. Tolmodighet vet de begge alt om. Om det er å springe etter barna, reise på turer med de, male, dekorere, pleie Harley`en eller andre interesser beundrer jeg dem for alt de får til med hvert sitt smil og optimismen med seg på alt ^^

Jeg vil vise dere litt av hjemmet til disse fantastiske menneskene, å vise at det til tross for en travel hverdag, kan være utrolig elegant og vakkert i slike hjem også mellom slaga ^^ I fjor total renoverte de kjøkkenet, å gjett om jeg er misunnelig..! 

 

 

Et lyst og luftig kjøkken, samtidig som det er lunt og koselig. Rene farger og overflater setter et vakkert preg bare det.

Kjøkkeninnredningen er fra IKEA og heter – Bodbyn – og har Eik heltre på kjøkkenbenk og øy. På gulvet har de lagt – Wood floring neutral – Eike parkett. Hele kjøkkenet er satt sammen av vakre kombinasjoner som skaper en fin helhet. 

 


 

Som dere ser har mor også sansen for kurv. Brødkurv og tørkerullholder fra Riviera Maison, kjøpt hos LENE INTERIØR. Passer perfekt til naturlig benkeplate som denne og ikke minst den hvite kjøkkeninnredningen.
 

 

 

Mellom det landlige og romantiske passer også mannen i huset på at det viser hvem som bor der. Et hjem har mye personlighet, å jeg synes de får dette frem på en helt perfekt måte for de to. Selv om mor er eksosrypa i ekteskapet, er det ingen tvil om at hun vet hvilket merke som gjelder hun også.. Litt detaljer av det som befinner seg i garasjen inne i huset det vil jeg tro det er hos de fleste HD entusiaster 🙂 Iallfall får de kombinert dette på en stilig og ryddig måte.

 

Ut av kjøkkenet kommer du til en frodig terrassen på baksiden av huset. En perfekt plass for grillkos, og for de som vil ta et avslappende bad i jacuzzi`en. Jeg skal ta dere med ut her en annen gang 🙂 Lysekronen – pimper – kjøkkenet opp, å setter litt glam over det hele. Den var en gave fra den ene søsteren min, til min mor. Lysekrona er kjøpt hos LAMPEHUSET for noen år tilbake.

Under øya er det god skapplass til hva man måtte ønske. Ellers går alle skapene på kjøkkenet helt opp til taket, noe som jeg synes er helt fantastisk på et kjøkken. Veldig praktisk er det da man får enda mer skap plass, og man slipper også problemer med å vaske bort fettlag som legger seg på toppen. Dessuten ser det mye mer ryddig ut når man får stua bort alt, å ikke har masse krims krams på toppen.

Om vi en gang i fremtiden skal pusse opp kjøkkenet, skulle det definitivt ha gått i denne retningen her. Mye kan selvfølgelig forandre seg, men per dags dato bare ELSKER jeg kjøkken som dette. Lyst, rent og lekkert 🙂

Er det noe dere lurer på ang kjøkkenet er det bare å ta kontakt. Mer bilder kommer, å jeg vil også vise dere andre skatter i dette huset senere. Kom gjerne med tips om dere har et hjem dere vet om som fortjener å bli vist frem litt ekstra! Det å skrive om interiør, innredning og hjem generelt, det er bare utrolig gøy! Å ikke minst veldig inspirerende^^

–> Minner om facebooksiden min, om dere vil ha flere tips eller bli oppdatert på nye blogginlegg <–

#interiør #oppussing #kjøkken #rivieramaison

6 kommentarer
    1. Hei☺ Flott kjøkken☺ ser det er dampovn på kjøkkenet og lurer på hvor den er fra…om det er ikea? Og om de er fornøyd med den evt. På forhånd takk for svar.
      Hilsen ei som renoverer hus og planlegger kjøkken ☺
      Hege ☺

    2. Anonym: Veldig gøy å høre 😀 Å tusen takk for det 🙂 Kjøkkenet deres er bare helt magisk ! ^^En liten misunnelse ute å går ja ^^ Hihi 🙂

    3. Hege: Heisann 😀 Tusen takk for det 🙂 Så spennende med nytt kjøkken! Kjenner jeg er en smule misunnelig på dette kjøkkenet her om jeg skal være ærlig 😀 :O Det med ovnen er jeg desverre litt usikker på, men jeg har sendt mld å spurt, å skriver her når jeg har fått svar 😀

      Ha en fin dag så lenge 😀

Siste innlegg