FØRSTE FAMILIETUR ALLEREDE OVERSTÅTT!

 

Hei folkens! Sist uke var vi på Sørlandet, å avslutta den 3 ukers lange ferien til PB 🙂 Det var en herlig tur, å Aleksanders første. Mor og stefaren min har flott campingvogn på Lindesnes som vi liker å reise til 🙂 Det er ikke noe som tilsier at vi ikke kunne ha tatt en eller flere turer til syden, men vi liker det vakre landet vårt, å når det er pent vær her synes vi ikke det er noen plass som er penere ^^ Ennå til ikke frodige og vakre sandstrender, som for eksempel Rio`s Copacabana, kan slå den idylliske Norske kysten eller fjellheimen 🙂 Hver sin sjarm selvfølgelig, men jeg foretrekker nok naturen vår for det aller meste 😀 Å gleder meg til å vise Aleksander mer av hva den har å by på.

Disse bildene er tatt like bortenfor campingvogna. En nydelig utsikt utover havet. Campingplassen ligger ikke så langt fra Lindesnes fyr, hvor man ser rett utover Skagerak. Idyll !! ^^

 

Mat må man ha på tur, å jeg er bare nøtt å dele denne smakfulle kombinasjonen. Kokt laks, pasta og mangosalat med avocado og chili. Sommerslig og nydelig! Jeg fikk servert dette hos en veninne for litt siden, med ovnsbakt kylling fylt med kremost og surra med bacon + asparges utenpå med en egenkomponert saus. Nydelig! Å veldig godt sammen med laks også. Aleksander er foressten veldig glad i kokt laks, noe jeg håper holder seg fremover også 😀 Dette er virkelig til å anbefale 🙂

 

 

 

En herlig gutt å ha med på tur 🙂 Han smiler og ler, og kommer seg bare mer og mer fremover. Han har fått skikkelig sansen for gress, og hvor enn vi er klarer han alltid å få øynene på det grønne. Så snart vi blunker, er han godt i gang med å kravle seg bort å rive til 🙂 Det er masse bønder i massevis av generasjoner bak han på iallfall min side, så det ligger vel naturlig å trekke mot jordbruk.. Hihi ^^ Han blir nok en ivrig kar om han får være med i *siloslåtten* når han blir eldre 🙂

 

En dagstur innom Mandal er også alltid et MUST. Vår sørligste kommune, prega av masse hvite hus og koselig liv og røre. Her spaserte vi rundt i gater og var på restaurant. Et vakkert sted jeg oppdaget en sommer vi var på tur her var TØNNESEN sko (og Interiør). Her har de alt fra Adidas til Marc Jacobs, Lexington, Gant, Lene bjerre og Søgne home for å nevne noen kjente merker. Vi snakket om det helt siden vi var her sist å jeg var gravid, at vi måtte kjøpe oss slike små Adidas sko til Aleksander 🙂 Så utroligsmå og søte!!! Jeg snopet også litt i Interiøravdelingen.. Blandt annet en liten postkasse til Aleksander, som skal henge utenfor døren til et koselig å spennende lite prosjekt vi skal til med etterhvert under trappa i kjelleren ^^ Det ble også noen falske blomster og litt lys fra Lene Bjerre.

 

En tur gjennom Kvinesdal hører alltid med på en Sørlandstur 🙂 I år starter Norway rock opp igjen, å det er selvfølgelig en her i huset som er trofast festivaldeltaker på rocken 🙂 For en utrolig vakker utsikt før man kommer ned i dalen ! For min og Aleksander sin del blir det alene hjemme party med smoothie og lek her i Kvitlyngveien den helgen sammen med Trine og Tristan ^^
 

En fantastisk familietur, som jeg håper det blir mange mange fler av 😀 I dag var det tilbake til hverdagen igjen med BP som starta på jobb igjen, og jeg i permisjonslivet 🙂 Nå har jeg bare 5 uker igjen av denne runden før det er PB sin tur i August. Jeg gleder meg til å starte på jobb igjen, men samtidig kan jeg ikke fatte hvordan tiden kunne gå så fort!!!! Jeg skal være hjemme de to siste i September til og med November, så det blir en liken smakebit på arbeidslivet igjen før jeg begynner for fullt igjen 🙂 Alt går seg til, å selv om jeg elsker å være hjemme og finne på ting med Aleksander, har vi nok begge godt av å starte i vanlige rutiner igjen også 😀 

Jeg hadde plutselig litt mer på hjertet enn da jeg begynte å skrive, men jeg tror jeg runder av her 🙂 Bilder av Campingvogna skal dere også få, men det kommer i et eget innlegg 🙂 Nå skal jeg nyte resten av kvelden, å lade opp til ny dag i morgen. Sommeren har såvidt begynt, å jeg ser frem til mange koselige stunder her i Kvitlyngveien også 🙂 Ha en herlig kveld folkens! Å videre en god uke ^^

#familie #familietur #sørlandet #ferie #sommer #idyll

3 kommentarer

Siste innlegg