ET UTEROM BLIR TIL!!

God dag folkens! Hadde egentlig tenkt til å dele dette med dere i går etter at jeg kom inn, men jeg har vært så trett om dagen at øynene bare datt igjen..

 

 

På nedsia av huset, eller på fremsiden som det egentlig også er, har vi litt forskjellig vi har lyst til å gjøre. Her har det nok vært en plan før vi flytta inn også, da det er lagt grus over store deler, i tilegg til en liten platting og en liten plen i enden. Utenfor boden PB laget i vår, har vi et stort svillebed. Her har jeg flytta litt på noen planter, og er enda ikke helt bestemt på hva jeg vil ha.. Det jeg vet er at målet mitt må være ha en frodig hage med tiden, å ser for meg at jeg vil plante noe som etterhvert kan henge litt ned fra svillene. I går hadde jeg meg et res ute, å fikk laga til en liten steinmur mellom svillene og trappen. Dette er noe jeg har tenkt på en stund, da det har sett så rart ut slik det gjorde før.. Det var akkurat som det manglet noe eller ikke var helt ferdig..

 

Stenene henta jeg fra en skråning bak huset og ellers rundt på eiendommen. Jammen var det litt av et pusslespill å få til, å henta mange steiner jeg ikke fikk brukt. Jeg er ikke erfaren med slike ting, å har kun vært borti lignende da vi laget demning i bekkene rundt da jeg var liten, eller mura oss inn et lite grillområdet på stranda der jeg kommer fra.. Må si meg fornøyd med arbeidet, å syns det ser mye penere ut nå 😀  Jeg avslutta med å fylle i litt ekstra med jord, og blomster rester som ikke kommer opp igjen neste år. 

 

 

I går var det akkurat 1 år siden vi flytta inn, noe som også betyr 1 år med hage. Jeg føler meg enda helt fersk, å setter stor pris på innspill eller forslag til plantesorter jeg kunne prøvd med 😀 Vi har familie på begge sider som er flinke med hagestell, å prøver å suge til oss det vi kan av kunnskap og info 🙂 Ellers er jeg titt og ofte innom –> Hageglade på facebook <– , å anbefaler gjerne å ta en tur innom der for tips og råd om dere enda ikke har klikka dere inn 🙂 

Med tiden vil vi nok utvide plattingen, å lage terrasse også i dette hjørnet. Jeg ønsker meg en innebyggd grue, slik at vi han ha dette som en skikkelig grillkrok etterhvert, å ser for meg mange kosestunder her med familie og venner 🙂 

Ha en herlig dag da, dere! Nå er foressten tapeten til soverommet helt bestemt, å det var godt jeg sa a t jeg var 90% sikker.. Denne gangen er jeg 100% , å gleder meg til å snart få kommet i gang 🙂 Jeg har foressten kjøpt stoff til å lage sengegavl også, så her er det bare å følge med fremover 😀 

Ha en god dag folkens, så skrives vi igjen om litt <3

#hage #uterom #mur #stein #natur

8 kommentarer

Siste innlegg