STORE FORANDRINGER ALLEREDE!

Soverommet er i total forandring, å jeg har lovet dere å ta dere med på HELE prosessen. Det var litt styr å få ut skapene, men det gikk bra 🙂 Jeg har tatt på meg hele prosjektet alene, men skal få hjelp til legging av laminat 😀 

 

 

Veggen til høyre for vinduene er fri for alle hyllene som var, og er sparklet med flere lag, der hvor de stygge hullene var. Det var også en gipstape som var løs (den lange stripa på veggen) som jeg fjernet å la et lag med sparkel, før jeg la i ny tape å sparklet over igjen. Jeg har brukt noen dager på sparkling og tørking, men er nå klar for å gå løs med pussemaskin i morgen 🙂

 

Det er også denne veggen som måtte sparkles mest, og det passet i grunn ganske bra da det er her vi skal ha tapeten 🙂 Arbeidet gjøres likevel som om tapeten ikke skal være der, da jeg har troa på å gjøre alt så godt jeg kan og ikke ta noen snarveier eller gjøre ting hallveis 🙂 

 

 

Taket har jeg tatt to strøk på , og må nok ha 2 til.. Taket maler jeg med interiørbeis, da vi vil at treet skal vise gjennom. Listene er på bildet her kun grunna med heft og sperregrunn, og jeg har ikke pussa dette ned først da det ikke var nødvendig. Det er nå tatt strøk nr 1 med maling ( eggehvit fra Jotun ) og her gjenstår kun 1 strøk til.

 

 

Vinduskarmer og lister er også tatt med samme maling som taklistene. 2 strøk på bildet, å 1 runde med akryl på alle synlige sprekker ( mellom list og vegg osv..) Akryl er helt genialt, å gjør at en får et mye penere resultat. Jeg har også gått over alle spikerhull i listene. På de neste to bildene ser dere veldig stor forskjell, og viktigheten av å bruke akryl.

 

 

Små detaljer som dette betyr alt!! Det er hva man legger i detaljene som gjør at det blir skikkelig pent, å helt gjennomført synes vi da 🙂 Akrylen dras bare lett over med en finger for å jevne det ut. Dette gjøres mellom strøkene, å jeg synes det er greit å gjøre det før det siste strøket. 

 

Også i panelhullene har jeg valgt å ha akryl. Sjekk forskjellen !! 😀 

Til å drive med dette for det meste på kvelden etter at Aleksander har lagt seg, og med en pleietrengene samboer på krykker om dagen, synes jeg at jeg har fått gjort veldig mye 😀 I helgen fikk jeg gjort litt mer på dagen, da Aleksander var hos farmor og farfar, å på fredag var Trine og Tristan her og passet han litt mens jeg starta å sparkla første runde 🙂 

 

 

Jeg storkoser meg med arbeidet, å gleder meg en hel hau til å se resultatet 🙂 Det at det bare blir vakrere å vakrere for hver gang jeg er nede å holder på, det er bare utrolig gøy! 😀 Jeg var foresten veldig flaksen med at teppe ikke var limt fast i gulvet, å fikk nok henta meg inn mye tid på det 🙂 

På fredag skal gulvet legges, å før det skal veggene males i Lys Hamp, å tapenseres med den vakreste tapeten jeg har sett 😀 Jeg krysser fingrene, å satser på at dette går veien 🙂 Her er det bare å kjøre skuta mot målet sitt 😀 Har dere troa ?

Ha en fin dag, dere 😀

#interiør #søverom #oppussing #hus #hjem #diy 
 

 

6 kommentarer

Siste innlegg