TAPETSERINGEN UNNAGJORT!

 

Folkens! Jeg har tapetsert! :O For aller første gang og er kjempe fornøyd med arbeidet 🙂 Overgangene glir naturlig i hverandre å viser ikke. Det var her jeg var aller mest spent, da jeg har sett hvordan det ser ut da skøytene ikke er helt jevne.. Å det er ikke så pent 🙂 

Noe av innholdet her er sponset og inneholder derfor litt annonsering.

 

 

Det var som sakt denne veggen det har vært aller mest arbeid med, både når det gjelder sparkling og pussing.. Et godt forarbeid er viktig når en legger tapet, da mye kan vise gjennom tapeten. Og det å kjenne eller å se ugjevnheter gir IKKE et pent resultat til slutt 🙂 Når n pusser opp kan en like godt gjøre det skikkelig med en gang, i steden for å ta snarveier som kanskje blir verre å rette opp igjen senere, eller som blir til irritasjonsmomenter.

 

 

Jeg malte veggen i eggehvit fra Jotun, da det var denne fargen som passet best som underlag for tapeten. Det å endelig kunne være ferdig med forarbeidet var skikkelig deilig. For det er dette som tar tid.. Når man kan begynne å male, ja da vet man at den verste jobben er gjort å at man nærmer seg målet ! 😀

 

Se på de tapeten da, dere!! 😀 Jeg er helt forelsket, å klare nesten ikke å vente til jeg kan begynne å få seng og ting på plass igjen. Rommet kjennes ikke igjen!!

En bøtte med vann og en fille jeg stadig kunne vri opp å ha fuktig å god med meg, var det beste redskapet vil jeg si 🙂 Det var fort gjort å få litt lim på lister, noe som er viktig å fjerne med en gang for å unngå at malingen begynner å boble etterhvert. 

 

Tapeten er hentet fra Borges kolleksjon : Adagio, med artikkelnummer ADA003. Rullbredden er 53 cm, og det er 10meter på hver rull. Jeg hadde 3 ruller til disposisjon her på soverommet, å har over en halv rull igjen. ( Veggen er 3,5 meter i bredde, og 2,4 meter i høyde ) Da har jeg også gjort litt feil å mått bytte ut en hel stripe på veggen 2 ganger.. Det er veldig lurt med litt ekstra å gå på! Å viss det skulle skje noe med veggen i ettertid, fx med småbarn i huset osv er det bare greit å ha litt liggende 🙂 Som dere ser her i hjørnet, trengte jeg ca bare 25 cm til på veggen. Det jeg har sett at de gjør, og som jeg syntes var veldig greit i det andre hjørnet hvor jeg startet også, var å ha litt ekstra tapet over til den andre veggen, å heller skjære av midt i hjørnet. Overgangen ble fin syntes jeg, noe jeg tror sjansen for at den blir er større en viss du klipper til å prøver å tilpasse på forhånd …


 

Den kommer også fra Interiørfaghuset T Lund på Forus. Gå direkte til nettsiden deres HER . Behjelpelig å grei betjening, å et bredt utvalg av tapet, maling, gulv, interiør og ellers det du trenger om du skal piffe opp hjemme 🙂

I morgen kommer far til PB å skal hjelpe med å legge gulvet 😀 Herlighet tenk at vi snart kan flytte inn på soverommet igjen, å at Aleksander får rommet sitt for seg selv igjen ^^ Selvom det har vært ekstra koselig å bare kunne snu seg i sengen å ligge å se den sovende skatten i sengen ved siden <3 Eller det å åpne øynene til det brede smilet mellom sprinklene i sengen hans 🙂 KOSI, thihi !! 

Det å  tapetsere var heller ikke så vanskelig jeg først fryktet, å er klar for å gjøre det igjen 😀 Sjekka ut litt filmer på youtube i forkant, å dro til meg de tipsene jeg kunne få av andre som har gjort det samme selv. Man lærer best av å bare hoppe i det, å viss jeg skal se en positiv ting med at PB skadet seg, så var det netopp at jeg måtte gjøre dette selv 😀 

Hva tror dere ? 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg