DET LILLE EKSTRA I HVERDAGEN!

 

 

God kveld kjære lesere! Hvordan går det ?  🙂 Tenkte jeg skulle vise dere litt enkel oppdekking til hverdags i dag, og en enkel oppskrift på kylling og ris salat nederst i innlegget. Det er ikke så mye som skal til for å sette det lille ekstra på bordet, å det trenger verken koste penger eller ta tid. Hvorfor skal man alltid bare gjøre oppdekkingen spesiell til store selskaper eller spesielle anledningen ? 

I slutten av sist uke hadde jeg koselig besøk av 2 veninner, hvor vi hadde et enkelt måltid å kosa oss med heklenålene våre videre utover kvelden 🙂 I uken som gikk var det bånn gass fra start til slutt, å i en travel hverdag er ikke akkurat pynting første prioritet.. MEN! For oss dille og pynte-avhennige finnes det alltid råd likevel! ^^

 

Serviettene puffet i glassene som jeg har plassert på tallerknen, sammen med bestikket og en helt enkel liten gren fra en busk i hagen. Levende lys pynter opp å fikser stemningen i seg selv. Så mye lys som brennes i dette huset, føler jeg ikke bordet er helt ferdig før lysene er tent. Da senker roen seg, å jeg vet at gjestene er rett rundt hjørnet.


 

 

 

Friske blomster har jeg som regel alltid på bordet.. Rett før gjestene skulle komme skulle jeg bare skifte vann å snitte rosene på ny, da de hadde stått en stund.. De så enda kjempe vakre ut, men jeg var såvidt borti før bladene bare datt av.. Da var det rett ut i hagen for å se hva jeg kunne finne 🙂 


 

Dette er heklekveld nr 2 på kort tid, å jeg håper det snart er en til rundt hjørnet 😀 Thihi ^^ Det er så utrolig koselig å komme sammen slik som dette, å hekle å skravle i vei 😀 Maten jeg serverte var Kyllingsalat ala Noredalen. En rett PB har tatt med seg inn i hus, å er helt enkelt som stekt kylling som rives og skjæres opp i biter, kokt ris, kinakål, mais, ananas, vårløk, paprika i forskjellige farger, agurk og snack tomater. Hva man vil av herlige grønnsaker rørt sammen i en salat. Gode rundstykker og dressing til, og man får en god og lett rett man ikke blir stappmett i magen av 🙂 Snadder 😀 
 

#interiør #matprat #kylling #dekorering #selskap

13 kommentarer

Siste innlegg