LA MINNENE VARE EVIG!

 

Har dere hatt en bra helg folkens ?

 Jeg har hatt en ekstremt minnerik og fantastisk helg! Med herlige slektninger fra Bærum på besøk, en tur i Kongeparken og masse masse mimring 🙂  For noen er det som kommer lengre bak enn søskenbarn “fjern” slekt, å 3 eller 4 menninger, hva er det ? xD Men for en sammensveiset og for øvrig knytta gjeng på farfars side som vi er, er det samme hvor i rekken du kommer fra ! 🙂 Oftedalene fra Kjellebakken har holdt sammen i generasjoner, å jeg føler meg rik med så mange fantastiske mennesker i familien å kunne dele minner og skape opplevelser med.

 

Vi har hatt lunch her i Kvitlyngveien, og i går kveld ar hele gjengen hos mor og Ole i Husafjellveien på pizza, brus og pils. Det å bare være samlet en stund er så utrolig hyggelig! Å utover kvelden ble ikke akkurat latteren og spøkene mindre…. Thihi ^^

Til å være 24 år er jeg nok litt vel i overkant interessert i slekt og familie røtter en hva som kanskje er normalt på min alder.. For fire år siden tok jeg initiativ til å stelle i stand ti slektstreff på gården jeg kommer fra. Jeg satt sammen en liten komite, og sammen laga vi til et stort familietreff hvor over 70 stykk tok seg tid til å møtes. Folk kom fra flere steder i hele landet, gamle som unge. Å noen reiste veldig langt for å møtes. En av deltakerne, og en hedersgjest etter min mening var broderen til min Oldefar, Sverre Oftedal, som også er oppvokst på gården Kjellebakken. Han var Bosatt i Lommedalen i Bærum å i en alder av godt over 80 år kom også han og kona til tross for at han da satt i rullestol og ikke var så god med helsa som det han en gang har vært. Utrolig imponerende!!! Å noe som igjen viser hvor mye familien betyr for hverandre, samme hvilken alder eller hvor en bor i landet. Han var en av 8 (oprinnelig 9) søsken, hvor en søster og bror fortsatt lever og er spreke den dag i dag.

Dette var dessverre siste gang Sverre kom til Kjellebakken, da han døde like før 17. mai 2 år etter. En fantastisk mann som alltid vil være i våre hjerter. Selv om han var bror ti min oldefar og onkel til min farfar, ringte han alltid på bursdager og sendte brev både til jul og av og til andre ganger i året. Han var liksom en bestefar for alle 🙂 Utrolkg koselig, å en jeg vil si at det er han og farfar som alltid har vært limet i familien 🙂 Noen få dager før han døde fikk jeg en sms fra han da han skrev med store bokstaver at han snart kom seg på beina igjen.. Så her var det optimisme til siste slutt. Hans kone døde dessverre også i desember samme året. Vi lyser fred over deres minne, å lar minnene leve evig mens vi og etterkommerne opplever nye!

 

Noen familier går dessverre i oppløsning, og noen minner skulle man desverre ønske man ikke hadde.. Vi har desverre som mange andre også ting man kunne vært foruten. Det eneste man kan gjøre er å ta hver dag som den kommer, å glede seg over hva man har og ikke hvordan man skulle ønske det var…. Jeg er utrolig heldig som har nettopp den familien jeg har, å lar de alle som en gå foran noe annet 🙂 Nå har jeg til og med vært så heldig å starte min egen, å ikke minst muligheten til å føre alle disse gode minnene videre til generasjonen etter meg. Jepp jeg vet fortsatt jeg bare er 24.. Men desto bedre er det å tenke på at jeg har såå mange år foran meg å gjøre dette på 😀 

Man kan gjøre mange valg her i verden.. Men man kan ikke velge familie. Ta vare på familien folkens, det er det viktigste vi har ! Ha en herlig søndags ettermiddag, å nyt siste rest av helgen 😀 Viss jeg ikke sovner på sofaen, blir det Game of Thrones med PB resten av kvelden ^^

 

#slekt #minner #familie #personlig

6 kommentarer

Siste innlegg