HUSARBEID.. HEI PÅ DEG!

Husarbeid må til, enten om vi vil eller ikke. Vil man ha et rent og ryddig hjem, da kan det fort bli farlig å tenke klassiske tanker som “skal bare” eller “tar det senere”.. Ingen kommer utenom husarbeid, og man bruker ikke mange minutter på å ta det med en gang før det hoper seg opp og man plutselig må sette av en hel/halv dag ^^ Men selvfølgelig finnes det unntak, å situasjoner som kan gjøre det vanskeligere enn vanlig. Jeg har ikke vært helt på beina de siste dagene, å fikk en forkjølelse som slo meg ut skikkelig. I dag var skallebanken borte å jeg har fått den normale stemmen min tilbake. Fortsatt litt slapp, så det har hjulpet godt på med en dag i seng og på sofa. 

 

 

 

De siste dagene har ikke akkurat vaskerommet sett slik ut som bildene over, og det har vært stativ som har stått fremme fulle i klær. Om vi skal være helt ærlige her, så er nok ikke dette plassen mannfolka legger mest merke til.. Å viss de er her inne, så er de antagelig veldig raske ut igjen.. PB er stort sett veldig flink å hjelpe til her hjemme, uten at jeg må springe etter med kjevle eller andre ting i armene… Hihi ^^ Men! Nå når jeg har vært syk noen dager, er det merkelig nok ikke funnet veien fra snoren og inn i riktig skap eller skuff. Jeg prøvde meg på et lite res her inne i dag da jeg følte meg litt bedre, noe som virkelig trengtes, da det var klær over alt.

 

Etter et lite res, og noen “magiske” hender kan dere se at vaskerommet ble et levelig og vakkert sted igjen^^. Vanligvis elsker jeg å vaske klær her, da det er så lett å holde orden med god skap plass, og god arbeidsbenk. Som jeg har skrevet om tidligere så falt jeg helt pladask da jeg så dette vaskerommet på visningen, å synes det har vært en drøm å vaske her siden. Ikke en dag har jeg klaga på klesvasken, å noen av dere forstår kanskje hvorfor? 🙂 🙂
 

 

Nå gjenstår det bare å legge sammen denne haugen så er vi helt i mål 🙂 Til tross for de gode arbeidsbenkene bar jeg bare klærne fra stativene rett inn i senga. Så kan jeg legge sammen etter at Aleksander har lagt seg, da jeg må gå gjennom hans (midlertidige) rom for å komme til vaskerommet. Å da mesteparten skal i skap på rommet vårt, kunne jeg like gjerne gjøre det slik i dag ^^ Det lille jeg gjorde for å få det rent og ryddig på vaskerommet, det er nesten med på å gjøre meg enda friskere igjen! Følelsen av ryddighet, det er iallfall noe av det beste som fins!


 

Ellers håper jeg snart viruset som plutselig hekta seg så voldsomt på meg forsvinner, slik at jeg kan nyte permisjonen å kose meg sammen med Aleksander^^  En ting er å være skikkelig syk uten barn, men når man ikke klarer å ta seg av seg selv 100% er det ikke lett å skulle ta seg av noen andre. Jeg har vært skikkelig heldig og fått god hjelp av farfaren hans i dag, og i går kom mormoren å henta han halve dagen. Jeg er virkelig heldig med så gode folk rundt meg <3 Formen har blitt betraktelig bedre utover dagen i dag, å jeg kan ikke forstå hvordan jeg plutselig kunne gå fra å være kjempe frisk, til helt sengeliggende så plutselig. Fortsatt tett, snufsete og slapp, men det kjennes godt at jeg er på bedringens vei. 

Håper dere holder dere friske å raske, å er forsiktige nå når været er så skiftende ^^ Nyt kvelden folkens, så skrives vi plutselig!

–> Følg gjerne kvitlyngveien.blogg.no på facebook, for å enklere få med deg oppdateringer <–

 

3 kommentarer

Siste innlegg