SOM BARN, SOM SØSTRE, SOM FAMILIE!


 

I fjor på denne tiden så hverdagen veldig annerledes ut. Det på mange måter. Blant annet var vi 2 søstre med hver våre nye liv i vente, bokstavelig talt. Vi var gravide samtidig, med få ukers termin mellomrom. Vi snakket isammen hver eneste dag, noe vi også gjør fortsatt, men nå med litt andre innhold i samtalene. Forberedelser, og tanker om tiden vi hadde i møte var mye omdiskutert å spekulert i med enighet om at vi gledet oss noe enormt!

 


 

Hun flyttet til samme nabolag, en gate over med få minutters gange. Helt perfekt, å noe som også kan bli til veldig stor glede for de små guttene våre ^^

Da vi var små var vi seriøse kranglefanter og krigere som søsken flest kan være.. I en søskenflokk på 4 som var fiender eller bestevenner om en annen har vi egentlig aldri hatt noe spesielt tett forhold da vi ble litt eldre. Jeg var eldst og hun var nr 3. “Lille stygge Trine” som Postgirobygget synger, ble mye brukt mot henne, å vi fikk egentlig ikke lov å spille den sangen i huset, etter at mor hadde lagt merke til teksten…. Det er veldig rart å tenke på at en som for meg har vært et lite plagsomt småsøsken skulle bli en så utrolig god venn nesten over natten ! 
 

 

Jeg, Trine og guttene våre i strikka Marius gensere og dresser fra mormor/oldemor <3 ( De fleste bildene i innlegget er tatt på et familietreff i August som var )

Hun flytta for seg selv til Stavanger for å studere, å vennskapet starta vel egentlig etterhvert som vi hadde hatt hverandre på avstand en stund. Både hun og den andre søsteren min var flinke å besøke meg da jeg bodde borte å gikk på skole, å vi hadde det riktig så koselig da vi ikke bodde i under samme tak. Veldig koselig, men vi var fortsatt søsken, og grensa var veldig tydelig. Det var viktig at vi ikke blanda oss for mye i hva hverandre drev på med for å unngå store konflikter…..

Tilbake til disse to magene…

 

 

Plutselig begynte vi å være mer med hverandre, å ikke lenge etter dette fortalte hun meg at hun var gravid. En helt fantastisk nyhet, og noe vi alle gledet oss veldig med henne i. Jeg ønsket meg selv barn veldig sterkt, å det at alt dette skulle være begynnelsen på en helt fantastisk reise inn i noe utrolig spennende det tror jeg ingen av oss kunne fantasert om i vår villeste fantasi. Tenk at vi begge da var gravide, men at jeg ikke visste om det helt enda ^^ Vi har gjennom svangerskapene våre støtta hverandre i både tøffe og gode ting, og lært hverandre å kjenne på en helt ny måte. En ting er å snakke med Pål Børge om det meste, men det å ha en søster og en så god venninne med meg som også var gravid på samme tid, og samtidig var på min sidelinje, det har vært utrolig spesielt. Vi har kunnet dele ting med hverandre ingen andre kunne forstå der og da, å ellers hva det måtte være i både svangerskapene og tiden rundt og etter fødslene. Da vannet mitt gikk hjemme, å riene kom for fullt, var jeg så i ekstase over at fødselen var i gang, at jeg ringte henne på veien til sykehuset 😀 Hihi ^^

Det morsomme er også at vi stadig får høre hvor like vi er, å at heller ikke en gravidmage skulle skille oss fra hverandre da vi skulle få vårt første barn.. 

 

 

Det blir feil å si at jeg denne gangen er gravid “alene”, fordi jeg har en fantastisk samboer og sønn hjemme, + en familie rundt som også er veldig støttende om det skulle være noe. Men likevel er det på noen måter nesten som om noe mangler denne gangen, da det ikke er lenge siden vi var to som gikk gjennom de samme ukene ^^ Helt fantastisk, å jeg er utrolig glad for at jeg har fått oppleve dette! 😀 Tenk at noe så tilfeldig og spesielt skulle sveise sammen to som en gang har vært totale motparter….!! Å at den siste jeg kanskje ville ringt i noen tilfeller før, definitivt har vært den første i MANGE situasjoner nå!! 

 


 

 

Min mor, tante og mormor i hver sin versjon av den vakre Nancy kofta!! 😀 Selv har jeg en i brunt, men denne dagen var det marius som gjaldt for min del ^^ Sååå mye pent strikk på et og samme treff !!! 

 

Stefar og morfar, som koser seg med guttene våre ^^

DCIM100GOPRO
 

Og en av de stolte onklene til Aleksander og Tristan, og min kjære lillebror <3


 

Kjenner hormonene begynner å trille frem, å jeg blir virkelig rørt når jeg tenker på dette. Å med ekstra hormoner som enda henger igjen fra forrige svangerskap kan dere tenke dere selv…. Haha!! Vi er utrolig heldige som har fått hver våre friske gutter, som utvikler seg hele tiden, å gir hverdagen en helt ny mening for veldig mange. Jeg klarer ikke å få sakt det nok, å er bare så takknemlig for at jeg har fått lov til å være en del av alt dette <3 Tusen takk Trinemor, for alt du har latt meg få være med på, å alt du har støtta meg i ^^ Den lille plagsomme Trine med håret fullt i floker, og som alltid gikk barbeint i støvlene, den vet jeg ikke helt hvor tok veien ^^ Plutselig ble hun verdens snilleste jente, som jeg ikke kunne klart meg uten et sekund! 😀 

 

 Alle 3 søstrene samlet, med den supreste tanta til guttene i midten! 😀 <3 Et herlig bilde spør du meg!!

Familien min er mye mer verdt enn gull, å vi har gått gjennom veldig mye sammen… Jeg er utrolig glad i dere hver å en, å gleder meg til resten av livet sammen med dere flotte!!! Jeg synes nesten det er litt vanskelig å si at jeg har fått meg min egen lille familie, da jeg føler det er mer riktig at vi alle er i en stor familie sammen! På alle sider av denne lille, hver og en ^^ Dere er fantastiske !!! 😀

#familie #personlig #gravid #barn #baby #babystrikk #marius #nancykofte #koftestrikk

 

4 kommentarer
    1. Så utrolig koselig at du gikk gravid samtidig som søsteren din sist. Det må ha vært spesielt og fint. Bra det også førte dere nærmere, og gjorde at dere nå har et mye bedre forhold ^^
      Mange flotte bilder og strikkeklær her også 😀

    2. Så utrolig koselig å ha vært gravid samtidig som søsteren sin, det må være en drøm! Utrolig flotte bilder:)

Siste innlegg