HØSTLAM I GODT SELSKAP

I dag har jeg hatt en skikkelig “husmorsdag” her i Kvitlyngveien. Fått rydda og ordna i litt hyller og skap, vaska gulvene å kost meg masse sammen med Aleksander, og hatt lammelår og middagsgjester på besøk ^^

 

 

 

Lammet var surra av far til PB, og dette smurte jeg inn med salt, pepper, timian og “jaktmix” krydderblanding fra cemo. Jeg stakk fedd til 1 hvitløk rund omkring på oppsiden, ned i kjøttet. Stekte sammen med masse gullerøtter, løk og noen smørklatter på 125 grader i ca 3 timer. Det ble veldig mørt og godt, å absolutt noe jeg skal lage igjen! 😀 Som tilbehør serverte jeg en rødvins-lammesaus, mandelpoteter, kålrabi, gulerøtter og rosenkål. 

 

 


 

 

Sjekk denne mormoren her! Er hun ikke flott ? Hun er også en reser med strikkepinnene, å det er ikke en ting hun ikke kan. I historiene snakkes det ofte om “bestemors råd” å at bestemor har som regel alltid svaret. Det er ikke en ting denne damen ikke kan, å jeg digger henne ^^ Tenk at Aleksander har en så sprek oldemor 😀 Jeg fikk en vakker fredslilje av henne i dag, som ble plassert midt på middagsbordet. Tusen takk, snilleste mormor 🙂 Mor og stefar kom med vakre roser, å det var absolutt ikke meningen at noen skulle ta med seg noe som helst denne helt vanlige torsdagen !! Det viktigste var at vi var samlet alle sammen, 

 


 

Svisker må alltid til på et fat som dette, da det pynter skikkelig opp. Vi spiser litt med øynene også, så her er det bare å kjøre på med litt spiselig pynt. Noen liker det som tilbehør til stek også 🙂 Jeg ble veldig fornøyd med maten, å det så ut til at det var spiselig for gjestene også ^^ ABSOLUTT noe jeg skal lage igjen, å vi gleder oss masse til restene i morgen ^^ 

En herlig dag avslutta med herlige mennesker. Påskelam og høstlam, jatakk hele året spør du meg!^^ Ellers har jeg og PB en skikkelig jobbehelg i møte med gangen. For hver dag er vi nærmere resultatet, noe vi gleder oss skikkelig til å se begge to. Men først skal vi dra ut på en skikkelig kosedag sammen alle 3 i morgen. PB har perm hver fredag frem til januar, å det er veldig koselig å kunne ha en ekstra lang helg sammen nå som jeg er hjemme til desember. Det kommer også veldig godt med nå når vi holder på med gangen, da han har vært flink hjemme de siste fredagene mens jeg har tatt med meg Aleksander ut. 

 

 

Ha en herlig kveld videre folkens, å husk å gjøre litt ekstra stas på de du er glad i i blant 🙂 Det er viktig å komme sammen slik som dette, å veldig verdifullt. I morgen skal dere få se masse fra hver en krok i stuen, å dere har allerede fått en liten smakebit på at jeg har gjort litt om på fargetonene^^

Nyt kvelden, vi skrives!!

#lammelår #høstmat #høstkos #familie #lam #interiør #hus #hjem

2 kommentarer

Siste innlegg