HAGEN KLAR FOR VINTER OG NY VÅR!

 

God torsdag alle sammen, har dere hatt en fin en ? ^^ Jeg har hatt huset for meg selv i dag, å vært rundt i hver en krok å ordna i ting. Ute hadde jeg også et større res å klippa bort alt av gammel sommer for å gjøre klar til vinter og nytt år 🙂 Det ser så mye penere ut når alt det som er vissent blir tatt bort ! Så sparer det meg kanskje for en litt arbeid til våren, da det blir ny familieforøkelse i heimen 🙂 

 

 

Jeg har klippa å revet bort veldig mye, å det ser nesten ut som jeg kan starte på ny da beda er helt bare .. Gleder meg til å se at ting kommer opp igjen 😀 Har også planer om å sette løker før det blir for sent, da jeg ikke har så alt for mye av de tidlige vårblomstene jeg kunne tenke meg 🙂 Noen som vet hvor det er mulig å få tag i løk til klosterklokker ? De er bare helt utrolig vakre!!! Før forbandt jeg disse blomstene med at de vokste i hagene til gamle strenge fruer av en merkelig grunn, å tenkte ikke da at jeg i en alder av 24 år skulle være skikkelig gira på å ha dem i min egen hage ^^ Thihi…

 

Dere kan såvidt skimte at det blomstrer nok en gang i jordbærplantene mine. Er vi ikke i November folkens?? Jeg har aldri opplevd dette før, å trodde aldrig at jeg skulle kunne plukke jordbær utendørs samtidig som at butikkene er proppfulle av julepynt!!! Å det på vestlandet! Jammen kan naturen finne på mye rart, å det er vel bare en naturlig bekreftelse på hvor mild og god høst vi har hatt ^^ Kanskje jeg kan plukke frosne jordbær snart ? Haha!!

 

Denne luringen her kjøpte jeg i starten av mai 🙂 Da var jeg så utrolig gira på å få hjem litt planter, at jeg hadde meg en stor handle tur. Ikke tenkte jeg på at det var for kalt ute, å at mesteparten av det jeg kjøpte måtte stå inne en stund til. Men men, det er sånn vi lærer 🙂 Å ingenting gikk til spille. Denne blomstra da den sto inne, men da jeg helt i slutten på mai satt den ut bare visna den etter en liten stund . Jeg kasta den ikke, å plutselig for en liten måned siden sto den i full blomst like utenfor inngangsdøren. Skulle nok ha nappa litt i den, å den kunne sett bedre ut på bildet, men nå ble det slik 🙂 

 

Ellers har jeg drevet med litt forberedelser til helgen, og vaska rundt i skuffer og skap. Skikkelig glad for hva som er gjort 😀 Har også knipsa litt høstbilder til inspirasjon som kommer etterhvert. Aleksander har vært hos farfaren sin å kost seg, å jeg skal bare slappe godt av resten av kvelden. I morgen blir det å handle inn siste rest til selskapet på lørdag, å søndag er det julemarked. Her går det slag i slag, men gøy er det også 😀 Tenk at vi allerede har 1 åring i hus til helgen! Nei, både døgn og måned skulle hatt flere timer og dager… Høst og vinter pynt ved inngangsparti skal dere også få se, men det kommer etterhvert da jeg ligger litt etter her i år..

 

Hvordan ligger dere an med vinter forberedelser ? Ha en herlig kveld folkens, å koselig at dere titter innom ^^


 

Ta gjerne en titt på siden –> Hageglade på facebook <– for inspirasjon og gode tips ! ^^ Bloggen min kan følges –> HER <– 🙂 

 


 

#hage #hus #hjem #natur #blomster 

8 kommentarer
    1. Se det ja! Du fikk tatt et skikkelig tak ser jeg. Jeg er av den typen som ikke klipper ned noe før neste vår jeg. Men jeg gleder meg like mye som deg til å se det spire og gro igjen 🙂 Ha en finfin helg!

    2. Mette i Furulunden: Så koselig at du tittet innom 🙂 Tusen takk for det 🙂 Veldig greit å få gjort det nå, da jeg venter en liten i mars, å vil helst ha fri fra de største rykka akkurat da 🙂 Hihi ^^ Gleder meg masse til det begynner å titte frem litt farger igjen der ute 😀 Hage er gøy! 😀 En nydelig helg ønskes deg også 🙂 🙂

    3. Hei! Jeg jobber i en Mester Grønn-butikk, og vi har iallfall hatt inne løk til klosterklokker. Det var L.aestivum, jonsokklosterklokker, som er den sorten som blomstrer seinest. I butikken jeg jobber i er vi utsolgt, men det er kanskje andre butikker som enda har dem inne.
      Vinterforberedelser er det så som så med her i huset. Jeg har enda en stor georgin stående ute. Den er så stor og fin at jeg ikke helt har hjerte til å grave dem opp…
      Ellers er det herlig å se en så grønn og velholdt tujahekk som din! 😀

    4. Nattmenneske: Oii jeg trodde helt at jeg hadde svart på denne fine komentaren! :O Beklager så mye for det :/ Tusen tusen takk for tips! Jeg var å sjekka på Kvadrat kjøpesenter, men fant dessverre ikke 🙁 Jeg får være lit tidligere ute neste år med å lete, har vært flere steder men uten hell. Heldigvis var jeg så heldig å få noen løker av foreldrene til samboer, så jeg gleder meg til å se at de forhåpentligvis titter frem 😀

      Veldig hyggelig kommentar fra deg, å veldig gøy at du tok deg en tur inn på bloggen min 🙂

      Ha en herlig kveld videre! 😀

Siste innlegg