HIMMEL PÅ JORD!

“Himmel på jord, en glede så stor, jeg er ikke alene her jeg bor….”

Mens jeg sitter her og ser gjennom gamle bilder og drømmer meg litt bort i julesanger så tenker jeg litt på denne sangen, å hva som menes som himmel for meg… En av de vakreste sangene jeg vet, å en med veldig mange viktige og kanskje forskjellige betydninger <3

 

 

Jeg vil ikke ta partier med noen religioner og holder slike ting utenfor dette innlegget.

Jeg tror at himmelen og helvete allerede finnes her på jorden, og at det er noe vi er omringet av hver eneste dag alle som en. Noen opplever dessverre det ene mer en det andre, mens andre den andre siden mer. Ingen kan vi bestemme hvor vi blir født eller hvor vi vokser opp, å noen er født i rikdom på samme måte som noen er født i fattigdom.  Men noe vi har felles er å prøve å skape det trivelig rundt oss på hver vår måte og så godt som vi kan. 

 


 

Jeg kan være enig i at verden er et fælt sted, og vet at det finnes mye elendighet. Men! Jeg kan også si fra mitt ståsted at verden kan være fantastisk, å at jeg er så heldig å få oppleve en himmel i min egen hverdag, omringet av masse flotte engler av fantastiske personer jeg kjenner å møter på hver eneste dag. Jeg kan også oppleve helvete i form av vanskelige ting og er ikke alene om det. Alle har vi ting vi strir med i blant slik er livet for alle. Men nå til dags føler jeg liksom at det ikke skal være lov lenger å vise at man gleder seg over ting, fordi at det er så mye elendighet og folk som har det forferdelig… Å at viss man ikke sitter i rullestol eller har fått diagnosen kreft så har man ikke grunn til å felle en eneste tåre i smerte om man har det aldri så vondt fysisk eller psykisk… Så skal man liksom få kritikk for å unne seg ting man kanskje har spart til eller jobbet for, siden man ikke delte alt man hadde med noen som ikke hadde noe…. 

 Jeg synes alle har godt av å dele med seg, og at man også skal få lov å glede seg over ting uten å måtte ha dårlig samvittighet.  Å synes også det er flott å se at noen der ute har ekstra god råd og kan leve drømmer de gjerne har kjempet for hele livet! 

 


 

Tenk så heldige vi faktisk er folkens!! 😀 Det er veldig viktig å tenke på ^^ Jeg tror ikke det handler om å sette seg ned med follede hender et sted å be om en bedre verden å vente i spenning… Man må faktisk bidra med det man kan i hverdagen for at de rundt oss skal ha det bra, og på den måten spre glede og omsorg utover de lange baner av mennesker. Jeg kritiserer ingen fordi at de tror på hver sine ting, å kan forstå at det kanskje kan være trykt på en måte… Men det er NÅ man lever, å NÅ man kan komme til himmelen eller helvete ved å velge akkurat hvordan man selv vil være å opptre i hverdagen! ^^ 

 

Som nevnt har jeg vært godt innom begge deler, å er ikke i tvil om hvor jeg liker meg best 😀 Har lagt ved noen bilder av gutten min, som virkelig har gitt livet en annen betydning, og tatt meg med inn i en annen del av denne fantastiske himmelen av et liv. 

 Det jeg kan og har mulighet til bidrar jeg med, enten om det er i form av å støtte organisasjoner med noen kroner, hjelpe til som frivillig av og til eller i andre sammenhenger. Husk folkens! At det ikke handler om hvem som gjør mest, hva man gjør eller hvordan man bidrar. Men at man sammen gjør så godt man kan, det tror jeg skaper himmel på jord <3

 

 
Kbg--yUq0So

 

#personlig #samfunn 
 

1 kommentar

Siste innlegg