HJEMMELAGA KRANS!

 

En krans hører med til denne tiden for mange, å kan være en kjempe pen gave å gi til noen i førjulstiden. Det finnes uendelig med varianter og prisklasser, å jeg vil gjerne vise hvordan dere helt enkelt kan lage en selv på kort tid uten å bruke massevis av penger! 

Du trenger : Bjørkeris, mose, kvister, kongler og det du ellers vil ha på dem av det du finner ute eller inne… Ståltråd og en god hagesaks. Jeg brukte masse lerkegrener med kongler på som jeg fant ikke langt unna her hvor vi bor. 

 

Om du har muligheten for det kan et tips være å bruke eføy gren når du skal lage formen i starten. Dette hjelper deg MYE til å få den rundere, da dette er lettere å jobbe med. Viss ikke går det også veldig fint å bruke bjørkeris hele veien. Pass på å stram ståltråden godt hele veien, da bjørkerisen trekker seg litt sammen når den tørker mer. Legg på lag på lag alt etter hvor rund å kraftig du vil ha den.

 

Ståltråd kan det gå litt av, så den ville jeg ikke vært kjip med. Ta heller godt i en for lite. Legg på litt etter litt hva du vil ha på kransen å stram underveis. Vil du ha den tykkere å mer fyldig inn mot midten legger du bare på flere lag. 

 

Arbeid som dette ser jeg på som ren kos! Noen ligger på sofaen, leser en god bok, eller andre ting når de slapper godt av, å dette er definitivt en av mine måter ^^ Dette er også super gøy å gjøre sammen med andre, å helt perfekt for venninnegjengen en kveld med en kaffekopp eller litt gløgg. Det går også an å kjøpe kranser av halm som bare er til å dekorere om man vil ha det enda litt enklere. Disse varierer i pris og størrelse og fås kjøpt på for eksempel de fleste blomsterbutikker, Europris og hagesenter. Kom dere ut å slipp løs kreativiteten folkens, det er bare såå gøy! ^^

 


 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

–> Ta gjerne en tur å titt på facebook siden *Hageglade på facebook*!! Der henter jeg mye inspirasjon og tips 🙂 <–


Jeg er foressten nominert til en blogg konkuranse, å håper dere vil gi deres stemme til meg her 😀


#diy #hobby #krans #høst #jul #førjulstid #juleverksted 

 

4 kommentarer

Siste innlegg