EN SPESIELL JUL I VENTE <3

Tittei alle sammen, tenk at det er 1. desember allerede!!

Vi går en spennende jul i møte, og kanskje ekstra spennende er det at Aleksander for første gang kan løpe rundt med oss på julaften. I fjor lå han godt og varmt i kurven sin i stua til mor og Ole, å sov for det aller meste av tiden. Med 14 personer rundt seg, + en liten baby til, synes jeg han hadde litt av et sovehjerte ^^ Til tross for at han har rundet året har dette enda ikke dabbet av, bare bytta ut med mer aktivitet og full rulle i den våkne tiden på døgnet 🙂

 

 

 

Da han for første gang så juletreet i stuen, smilte han om hele seg å brøt ut i sin herligste latter.. Kanskje til og med han forsto at de var litt i det tidligste laget å pynte juletreet den 22. November, da ikke alle har pynta det 22. desember en gang… Hihi ^^ Jeg skal nok prøve å holde meg litt lenger neste år for å skape skikkelige tradisjoner han selv kan få være med på, men jeg kommer nok dessverre til å bryte med den gamle lille julaften tradisjonen. Jeg simpelthen ELSKER jul! Å skal iallfall la treet stå mye lenger en bare romjulen når vi er så heldige å kunne feire denne fantastiske høytiden ^^

 

Treet måtte studeres slik som andre ting, å han prikket forsiktig i noen kuler mens han ser og smiler lurt til meg. Han har ikke vært så mye borti det som jeg skulle tro, å bryr seg ikke så veldig mye om dilldallet. Det hender han prøver seg, men så lenge han får utforska litt finner han fort ut at lekene hans er mye mer spennende likevel. Pyntegal mor som jeg er, lar jeg meg ikke stoppe av at jeg har fått barn, å diller i vei som før 🙂 Hos andre kan man ikke sette bort alt av pynt bare fordi det kommer barn på besøk, å da tenker jeg det er viktig å ikke ha alt helt fritt for ting hjemme også slik at de kan lære 🙂 De aller peneste og knuselige kulene har jeg hengt lenger oppe slik at han kun har tilgang til de som ikke er knuselige om fristelsen blir for stor. Da kan han ikke skade seg på dem 🙂

 

 

Dere som er foreldre selv forstår godt hva jeg mener når jeg sier jeg flere ganger til dagen tenker på hvor ufattelig heldig jeg er som har denne lille gutten i livet mitt <3 Som et resultat av 2 personer som er uendelig glad i hverandre, kom han raskt og rolig til verden den 6. November i fjor. Nå har jeg vært så heldig å få være hjemme med han i over 1 år, å fått sett livets mirakel utvikle seg på en helt utrolig og spesiell måte. Den eneste måten å forklare dette på et å si at det ikke kan forklares, det kan kun oppleves… Verden blir brått snudd på hodet, å det til noe enda bedre en det jeg noen gang kunne fantasere om.. Selvfølgelig er ikke livet alltid en dans på roser, å det må ingen tro at mitt er heller. Men en ting er sikkert, det nytter ikke å sette seg ned å vente på bedre dager når livet blir til mens man lever det <3

 

 

Julen har de aller siste årene bare fått mer og mer betydning. Og spesielt etter at Aleksander kom til verden. Jeg føler liksom jeg gleder meg enda mer desto eldre han blir, med tanke på den helt spesielle gleden barna har rundt denne tiden. Nå er jeg heldig å ha 4 stesøsken i tillegg til mine 3 frafør, hvor 2 i gjengen enda er små. Den gleden og energien de viser på julekvelden er hele julekvelden for oss! Helt urolig herlig, å jeg får nesten barne minnene igjen gjennom dem. ^^ I år skal vi feire litt roligere med PB sin familie, og den lille gutten vår vil garantert være stjerna hele julaften 🙂 

Til våren ønskes et nytt mirakel velkommen, å julen 2017 vil kanskje bare bli enda mer spesiell 🙂 Alt har sin sjarm, å jeg gleder meg helt utrolig masse til jul! Husk folkens, at det er tanken som teller i denne tiden, å ikke mengden det kommer an på <3

Bare 23 dager igjen til jul <3

 

#jul #familie #tradisjon #barn #hus #hjem #interiør #strikking #babystrikk

 

6 kommentarer

Siste innlegg