SENDER DERE FORTSATT JULEKORT?

Julekort er en fin tradisjon, å en iallfall jeg har tenkt å holde fast ved. Vi har sendt julekort i flere år, å det er like gøy å bytte julekort med venner og familie hver eneste førjulstid og romjul. Før var det jeg og PB som var forsidefrøkner på kortene, nå er det den søte lille sjarmøren i huset som blir sendt rundt <3

 

 

 

Alle kort jeg får samler jeg på, og synes det er veldig gøy å se tilbake på disse i bland. Noen har forandret seg, noen familier har gjerne vokst og blitt større med nye ansikter på med årene, blitt besteforeldre og forskjellig. ( Det ene julekortet på bildet er fra i fjor, hvor bildet er tatt av Aleksander 10 dager gammel ) Kjempe koselig å se, å en spennende forandring fra år til år! Noen mener julekorta kun er gøy å sende når en har barn, men jeg mener absolutt at julekort kan sendes av alle! Om en er alene, uten barn, med barn, eldre og unge. Det er like koselig uansett ^^ 

 

 

Å komme hjem til foreldre/besteforeldre å ta en titt på julekorta er også kjempe gøy synes jeg! Å henger nok litt igjen fra når vi var små å det stadig dukka opp nye brev og julekort i postkassa på denne tiden ^^ Der kjenner jeg kanskje igjen familier og barn hvor kontakten har forsvunnet etter som vi ble eldre og flyttet ut. Noen skriver gjerne litt om hva som har skjedd i løpet av året, som også er veldig gøy å lese da man ikke alltid klarer å være like mye sammen med alle ettersom en får større familier selv, og hverdagen går som den går. Nei julekort er virkelig koselig, dere!! ^^

 

 

Personlig foretrekker jeg å sende julekort foran julemail, da det aldri kommer til å bli det samme koselige preget over det uansett hva folk argumenterer med om den saken ^^ Hva er det som er nostalgi over det ? Hihi.. Nei jeg skal respektere at folk er forskjellige, men det kan aldri kalles julekort for meg når det er elektronisk å ikke fysisk til å holde i ^^ Det å ha julekort til pynt i huset hører for meg julen til. Noen år blir nok av hele familien vår på kortet mens andre kanskje bare blir av barna. Det vil nok variere 🙂 Noen sendes i posten både i inn og utland, noen havner i postkasser mens andre kjøres rundt og leveres med et smil og et hei. Viss folk er hjemme er det selfølgelig det aller koseligste å levere det personlig ^^ 

 

Jeg elsker julen, å alt som hører med! Å tradisjoner som dette skal jeg iallefall aldri slutte med 🙂

Hva foretrekker dere ? ^^ 

–> Følg gjerne bloggen min på facebook for inspirasjon og tips fra hjemmet vårt! <–

#jul #julekort #tradisjon #interiør #hus #hjem #detaljer #stue 

 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg