EN MINNERIK JULEFEIRING!

Plutselig var julefeiringen over for denne gang, men jammen kan vi se tilbake på noen herlige dager sammen med familien. Julaften startet med frokost her hjemme, julesokk kos og tv titting i sofakroken alle 3. Å våkne opp å vite at det er julaften, er for meg like magisk som da jeg var liten. Små og store gleder og en helt spesiell ro. 

 

 

 

Videre tok vi turen opp til mor og Ole, for å levere presanger å kose oss sammen med dem litt på dagen da vi skulle feire med familien til PB på kvelden. Her kom også snøen plutselig styrtende, å julestemningen ble fullkommen. Om vi ser bort fra at snøen ikke la seg å ble værende ^^ Hihi.. Juletreet til mor var skikkelig lekkert pynta, å jeg skulle ønske jeg fikk det litt bedre til med rødt hos oss også, da jeg synes det er så vakkert hos andre med litt røde kuler som her. Med lysekrona skimtende foran i bildet ble dette virkelig elegant <3

 

Treet hos foreldrene til PB vil jeg si er et skikkelig tradisjonelt og hvordan et typisk norsk juletre ser ut.  Med norske flagg, glitter og pynt som er samla opp igjennom får det et nostalgisk preg over seg som bare er helt spesielt sjarmerende, lunt, koselig og veldig vakkert !! Norske flagg har jeg selv lett etter uten hell, men var nå så heldig å få av moren til PB nå når vi var der å feiret jul 😀

 


 

Det at det i dag er så mange forskjellige måter å pynte treet på synes jeg bare er veldig gøy og spennende. At noen kan si det er ukoselig og lite personlig vil jeg heller si tvert om på.. Å det finnes ingen fasit. Folk pynter treet slik dem vil, å utifra hvordan alle har ulike smaker og stiler i hjemmene sine gjenspeiler også smaken til folk seg på treet ^^ Noe som gjør alle tre sin rette personlighet utifra hvilket hjem det står i 🙂 Om man går tilbake i historien å ser på de ulike 10 årene, kan man også se at juletreet stadig er i forandring som alt annet i hjemmet 🙂 

 


 

Moren til PB er så flink å pynte! <3

 

 

 

Aleksander fikk sin første radiostyrte bil av de motor interesserte mormor og morfaren hans. Selv om han ikke visste helt hva dette var, så kan man iallfall se på kroppsspråket at han visste noe om det likevel… Et herlig og ikke minst erlig bilde, jeg bare var nødt å ta med her. Tenk at dette her er gutten VÅR! 

 


 

Siden PB runder 30 år rett etter nyttår ville jeg han skulle få en ekstra spesiell gave, å noe jeg vet han har drømt om.. Sammen med foreldrene hans, fikk han bursdagsgaven også som julegave fra oss 4. En kjempe flott sag som vil gi mye glede, og noe han kan ha alltid. Han ble kjempe KJEMPE glad for gaven, å plutselig slo det meg at jeg håper ikke han flytter ut i garasjen for godt sammen med saga…. Hihi ^^ 

Til tross for at jeg en god stund, og nå under julefeiringen har slitt med mageproblemer har vi hatt en helt super feiring! Vi har kost oss med de viktigste personene i livene våre, nemlig familien på begge sider. Jeg kan trygt si at vi har hatt tidenes jul på veldig mange måter, å sitter igjen med fantastiske minner å gå inn i et nytt år med. Neste år har vi et familiemedlem til på bilder som dette, å selv om jeg kjenner det godt hver eneste dag, gleder jeg meg helt enormt til å virkelig begynne å bli kjent!! 😀 

 

Tankene mine går alltid ekstra mye til de som ikke har det så lett i julen. Enten om man har mistet noen man er glad i, har dårlig råd, lite familie eller andre årsaker. Jeg vet hvordan det er å savne noen rundt bordet, å tror vi er veldig mange som deler den følelsen på forskjellige måter og med flere grunner. Det er viktig å stå sammen når vi har hverandre, og mens vi kan. Å når jeg tenker på hvor godt jeg har det med mine, så er jeg så evig takknemlig for alt sammen! Å føler meg uendelig rik og heldig. Skulle virkelig ønske at julen var den beste tiden på året for ALLE!

Dette var litt fra vår jul, å jeg håper dere har hatt en fin en dere også ^^  Ha en fantastisk romjul, å kos dere masse disse siste dagene av dette året. 

Vi skrives snart igjen! <3

-> Følg gjerne bloggen min på facebook for tips og inspirasjon fra hjemmet vårt <-

 

4 kommentarer

Siste innlegg