LA MEG VÆRE HELT ÆRLIG..

Jeg har etterhvert fått delt mye med dere på bloggen. I hovedsak interiør og tips, men også med innslag av det hverdagslige, og til dels litt personlig. Jeg hadde aldri trodd at en interiørblogg skulle bli en del av hverdagen, men plutselig var den det 🙂 Å jeg synes det er kjempe gøy å kunne bidra med inspirasjon og tips fra det jeg koser meg såå mye med !! 😀


 

Det finnes forskjell på å dele om seg selv. Å jeg vil ikke dele noe som på noen måte kan være til skade for andre. Hva som angår meg selv kan kun gå utover meg, å så lenge jeg står inne for det er jeg heller ikke redd for å dele med meg om jeg måtte ha noe ekstra på hjertet i blant ^^ 

 

Jeg har slitt en del med magen. Ja faktisk siden jeg var liten, bare at det har kommet i i “rykk og napp” som vi sier her ^^ I begge graviditetene har det forverret seg, å nå de siste månedene har det vært litt ekstremt.. Mye kan følge med et svangerskap, å ting som ligger å lurer kan plutselig blusse opp uten å egentlig ha noe med en graviditet å gjøre. Det er mulig at dette kan ha skjedd denne gangen, men det kan og bare være tilfeldigheter at det plutselig har “eksplodert” litt om jeg kan kalle det for det… Det å tilbringe store deler av dagene på toalettet, eller å akutt måtte legge seg på gulvet i magesmerter, det gikk liksom ikke bare over av seg selv 🙂

 

I dag var jeg på sykehuset for en grundigere undersøkelse av det som muligens kan være en kronisk tarm sykdom, og forhåpentligvis ikke noe mer alvorlig en det. Noe som kan være “usynlig” i hverdagen, men veldig synlig for de rundt meg på dager hvor det for meg kjennes veldig tydelig på kroppen. Heldig som jeg er har jeg en sta mor, som etter mange måneder med unormale ting som har foregått, fikk meg til å dra en tur til legevakt og lege en dag det bare ble ekstra ille( Å jeg endelig fortalte alt til henne..) Det er ikke mange jeg har snakka med dette om, å til å begynne med var det kun PB jeg sa litt til, da jeg tenkte (og håpte) ting som oppsto bare var forbigående i svangerskapet.. Noen ganger tenker jeg slik litt for lenge.

 


 

På undersøkelsen i dag, ble det tidlig og veldig tydelig oppdaget at noe absolutt ikke er som det skal, å det ble funnet massevis av betennelse.. Jeg blir nå sendt videre for grundigere undersøkelse av systemet for å finne mer konkret ut hva det er som skaper betennelsen i tarmen, og for å finne ut hvor langt opp det sitter.. Calprotectin verdier er blandt annet noe som har blitt målt i forkant av dette, og som viste seg å ligge på over 2000 mg/kg hos meg, som vanligvis ligger i underkant av 50 mg/kg hos normalt friske mennesker. Så bare det i seg selv viste at alt ikke var helt som det skulle.

 

 

Noen ganger blir ting litt begrenset i forhold til graviditet.. Og man må også gjøre undersøkelser til tross for dette viss det er nødvendig, som dette viser seg å være. Jeg velger å ikke bekymre meg for mye, å heller krysse fingrene for at alt går bra med den lille spiren der inne, til tross for at jeg vet ting alltid kan være litt ekstra risikabelt <3 Jeg har kommet såpass langt, kjenner massevis av liv hver eneste dag, å vet at den vokser seg stor og sterk! Det er det viktigste, så får jeg bare tenke at magesmertene er ufarlige for barnet. Det er bare veldig ubehagelig for meg, å bekymringene dukker naturligvis også opp..  Heldigvis er jeg under utredning, å skal få god hjelp 😀  Litt skummelt er det så klart å skulle få konstantere at plagene du mest sannsynlig har faktisk er en sykdom du alltid kommer til å måtte ha. Samtidig kommer du liksom til et punkt der du bare vil bli “frisk”, og iallfall finne ut hva du kan gjøre for å få hverdagen til å bli litt lettere 😀 

 

 


 

Det finnes alltid noen der ute som har det verre en oss selv, å med alt og alle jeg har å være takknemlig over å glad for så holder jeg meg optimistisk i forhold til dette 🙂 Det er mye man kan leve helt normalt med, å alle problemer er til for å løses. Å viss dem ikke kan løses helt, kan de kanskje forbedres veldig 😀 Det kan i iallfall være en god ting å tenke på når en skal prøve å legge bekymringer til side. De fleste bekymringer blir det ikke noe av heller, å det man ikke vet så mye om kan virke skumlere bare på grunn av det ^^ Jeg tror jeg har lært at man ikke skal ta for lett på absolutt alt, å ikke alltid presse seg til det ytterste før man prøver å finne ut av ting 🙂

Lyse og lette ting, kan gi en lysere og lettere hverdag. Jeg tror forresten jeg har fått meg en ny blomstersort å føre på listen over hvite favoritter <3 Bare sjekk disse fine *Lisanthusene her!! Knallfine, å i en av Perlemor vasene jeg fikk av PB til jul ble de bare HELT fantastiske 😀 Rent, vakkert, enkelt, lyst og luftig ^^ 

Litt interiør og pynt må alltid med, da det som sakt er det bloggen handler aller mest om ^^ Litt godt er det også å få skrive ting som berører i blant, å da jeg har lest masse blogger som omhandler tarm og mage i det siste, kan kanskje dette også være til hjelp om noen andre går med ubehagelige plager over lengre tid som de helst ikke vil skal være et problem, og kanskje tar for lett på.. Ta heller en tur for mye til legen en å la det gå så langt at du nærmere blir tvunget av de som er glad i deg.. Å når plagene kanskje blir så store at du skulle ønske prosessen var i gang for lengst 🙂 Men, ikke alt er det enkelt å finne ut av så dette er vel litt hell i uhellet også 🙂 “Shit happens” får jeg vel bare si… Hihi ^^

 


 

Ha en god fredagskveld folkens! Nå skal jeg prøve å kose meg, å ikke la bekymringer å negativitet ta overhånd for helgen… Det finnes ALT for mye bra til at det skal være verdt de tankene der det meste av tiden 🙂 

Vi skrives snart igjen, å jeg har MASSE inspirasjon fra huset på lur, og små koselige planer som jeg gleder meg til å dele med dere 😀

 

-> Følg gjerne bloggen min på facebook, for tips, inspirasjon og oppdateringer <-

 

#personlig #kronisk #tarm

5 kommentarer
    1. Uff, hørtes virkelig ikke noe godt ut 😕💗 Håper de klarer å hjelpe deg mer, og finne ordentlig ut av det 💗 Ønsker deg masse god bedring, også må jeg bare si at du ser helt nydelig ut, og spesielt med den gravid magen da 😍

    2. Nina Hegland: Åh for en utrolig hyggelig kommentar ?? Leste hver og en av de koselige kommentarene, men har ikke klart å fått svare enda. Beklager så masse for det ?? Tusen tusen takk for mange gode ord! Virkelig varmende ?? Ønsker deg en fin fredag ????

Siste innlegg