NÅR MAN IKKE STREKKER TIL..

Tittei alle sammen ! ^^ Tenkte det kunne være på tide med et aldri så lite og ærlig innlegg om hva som er status om dagen! Jeg har ikke vært så veldig god i det siste, å kjenner at jeg ikke strekker til så godt som jeg skulle ønske.. Vi ønsker vel alle å strekke til mer en vi gjør, men når man i tillegg er syk og i barseltid lyder også fløyta litt annerledes en vanlig. Etter forholdene går det veldig greit. Overraskende bra faktisk, da det i denne situasjonen fort kunne gått mye verre. Jeg er veldig takknemlig for det, men kjenner samtidig at jeg er lei av å ha en ustabil hverdag når det kommer til helsa.

 

I dag var jeg på CT av urinveiene å er veldig spent på hva resultatet blir av det. Jeg har heldigvis ikke hatt noen anfall etter fødselen enda (bank i bordet) å krysser fingrene for at de ikke finner mer en den ene store stenen. Betennelsen i tarmen er nok det som plager meg mest om dagen, og her skal jeg til ny stor undersøkelse helt i starten av mai. Kan ikke si jeg gleder meg, men en undersøkelse er alltid en nærmere målet om å finne ut hva som skjer, å deretter bli bedre, så jeg får bare se det positive 😀 

 

 

 

 

 

Ellers koser vi oss sammen nå når PB har påskeferie, å bruker mye tid sammen med familien. De siste månedene har jeg måttet avlyse mye, å jeg føler virkelig jeg har fått kjenne på å være “hun som alltid feiler noe for tiden” .. Nå er det slik situasjonen min er, å jeg har uheldigvis måttet gå på flere smeller da jeg har pressa meg til å være med på ting som egentlig ikke var lurt å ta ut på.. Bare for jeg har villet så veldig, å prøve å legge til side at jeg ikke er i form. Her om dagen ville søsteren min så gjerne ta med seg Aleksander ut på noe mens jeg kunne være hjemme med Julie å samle krefter.. Jeg ville så gjerne plent være med selv å kose meg sammen med dem, men det endte selvfølgelig med at jeg kom meg til parkeringsplassen der vi skulle, fikk ut begge ungene i vogna, å måtte bare ha de i bilen igjen å kjøre hjem til PB… Da var jeg selvfølgelig kjempe lei med for å ha ødelagt det som skulle være gøy for flere, da jeg ikke bare holdt meg hjemme fra starten… Slike episoder har det ikke vært få av, å det gjør ikke dagen god for hverken meg, barn, samboer eller andre… 


 

Jeg er livredd for å være sytete, å vil jo helst klare normale ting jeg også 🙂 Har skrevet så mangen ganger om at vi ikke må prøve å være så bestemte alltid, å at den såkalte generasjon perfekt ødelegger for så mange og så mye.. Men så klarer jeg ikke helt å innse at jeg har lov å legge meg ned, at jeg faktisk ikke er helt tipp topp. Jeg stiller nok som mange andre alt for store krav til meg selv. Det at jeg var så dårlig som jeg var før jeg fødte, å bokstavelig talt bodde i sengen, å var avhengig av hjelp på mange måter, enten hjemme eller på sykehus, det gjør at jeg ikke føler jeg er “syk nok” nå når jeg ikke er såå dårlig som det.. 

 

 


 

Alt i alt gleder jeg meg til å bli helt frisk, å ikke gå rundt å bekymre meg så mye. Det aller viktigste er barna mine og familien, å det at jeg kan være sammen med de. At jeg skal være i form til å ta meg av ei lita tutte på noen uker å en på 17 måneder i hverdagen, er den største prioriteringen å viss det krever å ikke kunne ut på besøk til alle som inviterer, eller takke nei til å kunne ha besøk, da er det helt greit å jeg har blitt flinkere på å være ærlig både mot meg selv å andre når det kommer til dette. Å se smilet på Aleksander, høre latteren, og se den utrolige omsorgen han har for lillesøsteren sin det er mer verdt enn noe annet! Å en smule smertestillende også ^^ 

 

Det er en tid for alt, å denne tiden vil jeg ta vare på så godt som mulig <3 Om det krever noen ekstra tårer, kamper og litt det å måtte spørre om ekstra hjelp er det slik situasjonen er å jeg må bare gjøre det beste utav det 😀 Heldig er jeg så har en bred familie som kan være her å hjelpe meg sammen med de også! Å det er jo bare helt fantastisk <3 Se på disse herlige ungene da ? Er det rart jeg ikke vil gå glipp av noe som helst med de, eller å vise de rundt til alle ? <3

 


 

Min største drøm her i verden er allerede gått i oppfyllelse med de 3 jeg deler hver eneste dag sammen med, å når alt kommer til alt er jeg ufattelig heldig, å ikke noe annet en det <3

 

 -> Følg gjerne kvitlyngveien.blogg.no på facebook (HER) , for oppdateringer, tips og inspirasjon <-

 

 

5 kommentarer
    1. For noen nydelige barn 🙂
      Og vet du, du er god nok som du er og du kan ikke være verken mer eller mindre enn det du er.
      Det er så viktig å sette pris på seg selv, å slakke litt på kravene og bare være tilstede 🙂
      Ser ut som du gjør en knallbra jobb, så husk å nyt litt <3 Generasjon prestasjon er tøff, det kan jeg skrive under på..

    2. Statera Marit Ebeltoft: Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å lese innlegget mitt, og at du i tillegg legger engasjerer deg nok til å legge igjen en så fin og ærlig kommentar er jo bare helt fantastisk! 🙂 <3 Det settes utrolig stor pris på, å det varmer å lese 🙂 <3 !! Nå ble jeg kjempe glad 😀 Ha en fin torsdag, å en herlig påske!

    3. Først av alt; Gratulerer med en nydelig datter! Jeg var sikker på at det ble en jente når det plutselig dukket opp rosa detaljer her og der på bildene i bloggen 😛 Jeg håper du er klar over at for noen av oss som leser denne flotte bloggen så er det umulig å ikke bli glad i deg og familien din. Det er leit å lese at du sliter med helsen og jeg håper så inderlig at det ordner seg for deg:) Det skal sies at det virker som om du heldigvis er en av de som kan kunsten å være positiv og takknemlig; ta vare på den siden av deg selv mer enn noe annet;) Du virker så utrolig reflektert og velinformert om alt mulig så jeg føler meg kanskje litt dum som sier dette Men; fra en som har opplevd litt av hvert på helsefronten og som har store mengder erfaring med kosthold og betennelsestilstander; Dersom ingen har informert deg om dette; 1.bud ved Betennelse i tarmen; Vekk med ALT av sukker, meieriprodukter og kornprodukter ( og poteter..) fra kostholdet! Dette burde være det første legen gir deg klar beskjed om! For de fleste nordmenn er det et mareritt å kutte ut disse matgruppene men har du først fått påvist betennelse i tarmen så gjør en innsats og redd deg selv fra årevis med medisinering, smerter og skuffelse. Dersom du ikke har kjennskap til AutoimmunPaleo-kostholds effekt på betennelses tilstander i kroppen så kan jeg på det varmeste anbefale denne boka https://www.adlibris.com/no/bok/the-paleo-approach-9781936608393 Kostholdskunnskap er så utrolig viktig ved betennelsestilstander og med å følge de kostholdsanbefalinger mange leger fremdeles gir kan du likesågodt gjøre vondt verre. Ikke ta det for absolutt sannhet dersom legene sier at dette er kronisk , at dette må du leve med, at du må ta medisiner resten av livet. Øk inntak av omega 3/tran, Lær deg om og praktiser autoimmun-paleo, kraftkoking og fermentering, …Jeg kan nesten garantere deg at du vil føle deg bedre etter få dager uten sukker (ALT tilsatt sukker også) , meieri- og melprodukter.( tips til interessant lesestoff https://paljabekk.com/2011/10/22/veien-til-god-helse-korn/ ) Jeg mener foralldel ikke å være påtrengende, dette er en hjertesak for meg da jeg har sett så mange ganger den enorme forskjellen hos syke som endrer kostholdet sitt; symptomer og smerter blir borte, medisiner er ikke lenger nødvendig. Jeg leser bloggen din, ser de nydelige bildene dine og får ta del i den kjærligheten du har for din familie og interiør; og det gjør meg happy 😀 tusen takk for at du deler…derfor tenkte jeg at jeg kunne gi noe tilbake som kanskje er av betydning for deg. Du vet, mennesker som er så “champagne” som det du er, bør jo helst være friske slik at de kan fortsette å glede alle oss andre med den herlige sprudlinga si. Ta godt vare på mammaen til de nydelige små.

Siste innlegg