DÅPSDAG OG SØTE TIPS I LEVENDE BILDER <3

 

Plutselig var nok en dåp overstått. Skulle nesten tro at denne familien hadde det som tradisjon med en dåp i året. Siden PB syntes det var så travelt å brette servietter, tror jeg han syntes det var nok for en stund nå. Thihi..  Til tross for nyresteins anfall natta før, og en form som ikke var særlig god da vi dro til kirken, + at det på toppen også dukka opp litt andre kjipe ting rett før, hadde vi alt i alt en kjempe fin feiring i nydelige omgivelser. Dagen ble bare bedre og bedre utover og været var upåklagelig!! Gjestene storkoste seg, å vi fikk en minnerik dag for den lille jenta vår <3

 

 

Vimpler brukte jeg til å dekorere med flere steder, å bordkorta laga vi litt ekstra av slik at også disse kunne dekoreres med flere steder. Flere har spurt meg om malen, og HER er link til å skrive ut den. Da jeg fant disse på Pinterest skulle de forestille vanlige kort til å skrive på inni. Jeg “snudde” kjolen, forandra litt og plutselig ble de til de søteste bordkort ^^ Pinterest er farlig bra ! 😀

 

Serviettene fant vi på Youtube. Om du ser filmen og bretter en gang eller to, husker du det godt etterpå. Link til hvordan du bretter disse finner du HER ! Et tips er å sette mannfolka til å brette mens du driver å ordner med andre ting. PB fikk mye positiv oppmerksomhet for disse, å mener han har et veldig bra sjekketriks om det en gang skulle skrante for vår del…. Thihi ^^ 

 

Som forrige dåp, stod koldtbord på menyen og kaker senere på dagen! Vi ordna med litt av det, og fikk ellers masse god hjelp av foreldre, tanter og søsken som bidro med sine ting til både matbordet og kakebordet. På kjøkkenet fikk vi god hjelp av en kjempe god kollega av meg og en helt fantastisk tante! Dagen hadde aldri blitt så bra uten dem, å de var også de siste som gikk fra lokalet. Da de tilbød seg å være igjen å ta siste rest slik at vi skulle få dra hjem, da ble jeg skikkelig rørt <3 På en dag du liksom vil at alt skal være helt på G, og iallfall klare det du har sett for deg, er det ekstra vanskelig om man ikke strekker til på grunn av å ikke være i form. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få takke for all den gode hjelpen og ikke minst de fantastisk smakfulle bidragene!! Vi er heldige sier jeg bare!

 

 

 

 

Et lite tips som jeg har sett i selskap tidligere, er å ha lapper/kort ved kakene som det står hva kaken/desserten heter og hvem som har laget det/den. Veldig koselig for de som har vært med å bidra! 😀 <3 Dåpskaken var det mor som laga, å jeg syntes den ble kjempe søt!! Det er jammen ikke en ting den dama der ikke kan!
 

 

Gele i barnemat glass er alltid et søtt innspill til et kakebord ^^

Dåpskjolen er sydd av Julies Mormor og Oldemor. Storebror Aleksander og søskenbarn Tristan ble døpt i samme kjole i fjor. Sløyfe, blonder og aldeles vakker! Å bare sjekk den søte luen da, dere !! ^^ 

 


 


 

 

 

2 måneder, og dåpen unnagjort. Jeg FORSTÅR ikke hvor disse ukene ble av !? Håper ikke det går like fort frem mot konfirmasjonen, for jeg føler nesten ikke jeg klarer å henge skikkelig med når jeg skal tenke tilbake. Det at tiden går fort i godt lag, det er iallfall en ting som er sikkert, å noe vi får erfare hver eneste dag! 😀 Jeg tror ikke jeg er alene om å se på utrykket til Julie (bildet under) at hun koste seg denne dagen. Det lurne smilet, de nysgjerrige øynene og sitt ellers yndige vakre vesen kan jeg aldri få nok av. Vi er uendelig glad i den lille jenta vår, å ønsker henne kun det beste for fremtiden. Vi kan ikke leve livet for henne, men vi kan veilede henne i riktig retning å gi henne trygghet, støtte, omsorg og kjærlighet langs hele veien.  <3

 

 

– Vi elsker deg, vår lille solstråle! Å håper du får en fremtid fylt av masse masse glede!! <3 –

 

 -> Følg gjerne kvitlyngveien.blogg.no på facebook (HER) , for oppdateringer, tips og inspirasjon <- 

 

#dåp #familie #borddekking #baby

2 kommentarer

Siste innlegg