EN KNALLBRA NYHET FRA SYKESENGEN, OG NOE SOM ABSOLUTT SKULLE VÆRT BEDRE…

Hei folkens! Nå ligger jeg her nyoperert og helt i ekstase!! 🌸✨

Tirsdag kveld fikk jeg et nyresteins anfall igjen, og i går ble det så ille at sykebilen måtte komme å hente meg atter en gang… Akkurat nå ligger jeg i sykesengen, me masse smertestillande innabords, etter å endelig ha fått en etterlengta operasjon!!!!!😀🌸✨ I steden for å måtta vente til den 19. Mai og laserknusing, gikk de inn manuelt i dag å knuste steinen på en annen måte sånn at bitene nå kan komme ut av seg selv. En annen pasient sin operasjon ble avlyst, så da fikk jeg ENDELIG komme til istedenfor. De har også satt inn en stent jeg skal ha i 2 uker ca, som skal være til hjelp inni der..

Jeg er sjeleglad å føler nesten at jeg har vunnet i lotto!!😀🍾✨ De siste månedene har vært prega av en veldig ustabil hverdag, noe som i tillegg til meg selv har gått utover mange. Nå ser jeg lyst på ting, å så snart jeg får kommet meg hjem igjen tror jeg tiden fremover vil bli kanonbra!!! Å ikke minst kan jeg endelig få være ei fungerende mor for de to herlige ungene mine!!!😀💗 Når det gjelder tarmene får jeg medisiner som for øyeblikket fungerer, så der får det bare gå sin gang når det gjelder utredninga. Skulle egentlig i koloskopi i går, men den ble naturlig nok utsatt på grunn av at jeg havna inn her igjen å ble såpass dårlig. MEN! Hell i uhellet i går så fikk jeg iallfall operert nå, å har skjelden vært gladere enn jeg er nå!!! Nå kan jeg forhåpentligvis endelig begynne å leve normalt igjen !!! 😀💗👏✨

På toppen av alt har det vært et styr uten like på sykehuset, å jeg har dessverre fått oppleve å erfare MYE av det som gjør at helsevesenet ikke har noe særlig godt rykte på seg 😬😠 I et øyeblikk blir du fortalt noe som gir deg litt optimisme, håp og glede, men som i et annet brått blir knust av noen som mener noe annet.. Det å også oppleve ufordragelige leger, hvor sykepleiere beklager oppførselen like etter er lite proffesjonellt synes jeg😔

Det er veldig trist at på det stedet man kanskje trenger smil og positivitet aller mest, er fylt med så mye negative holdninger, sure lepper, urettferdighet og ikke minst falske forhåpninger. Ikke bare har jeg fått dårlig behandling selv, jeg har også vært vitne til veldig mye urettferdighet og frekkheter både på gangen og på dette 5 manns rommet jeg bor og har bodd på. Mens jeg ligger her å skriver skulle foresten hun ene på rommet her få suppe, noe som var problematisk å få til for sykepleieren som skulle hjelpe henne med suppa. Er det bare meg eller er det utrolig nedlatende og ikke minst nedverdigene når sykepleieren puster og peser å sier høylytt til pasienten at dette var håpløst og få til, å at hun ikke vet hvordan dette skal gå når hun skal prøve å gi den stakkars syke damen mat.. Huff stakkars dame 😢 Eller når du gråter i smerte og spør etter smertestillende, du skal få "snart" , og mens du venter hører du de snakker og ler om private ting i gangen i stedet for å bare gjøre jobben sin å ikke la deg vente å vente på de tablettene som du også etter å ha fått må VENTE på at skal fungere…..Nei jeg kunne nok dessverre skrevet side opp og side ned på dette, å kommer sammen med fastlegen til å skrive en klage på mine lengre og kortere 4 sykehus opphold dette året. Om hvor urettferdig ting har vært. Da jeg lå her i svangerskapet ba fastlegen min spesielt om tverrfaglig samarbeid mellom urologisk og fødeavdelingen, men urologisk ville ille høre på noe av det som fødeavdelingen mente når det gjaldt medikamenter til meg med tanke på fosteret. Det var et rent mareritt å ligge her å vite at jeg egentlig kunne hatt det mye bedre om de hadde villet samarbeide litt bedre og hørt på hva fødeavdelinga (som er eksperter på barn i mors mage) sa!🌟 Når det er sakt skal det også sies at selv om jeg synes 90% av personalet her ikke har vært særlig hyggelige, er det nok mye av det som er systemet sin feil. Å selvfølgelig skiller folk seg ut, å noen er jo bare helt fantastiske!! 💗🌟 Det er jeg heller ikke redd for å si til dem, da de virkelig skiller seg ut også.. ☺🌸 Det er veldig leit og ikke minst skremmende at det er så travelt at sykepleierne ikke har tid til pasientene sine. At noen er rausere en andre med medisiner, og at du får følelsen av at rutinene er veldig individuelle….

Selv om jeg er kjempe glad for å endelig ha fått knust steinen, og kan begynne å leve normalt igjen uten alle disse anfallene, klarer jeg ikke helt å la være å skrive litt om det som ikke har vært så greit heller. Jeg synes det er viktig at slike ting kommer frem i lyset, da jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen, og om ingen sier noe kan det aldri bli bedre.

Det er helt fantastisk bra å høre folk si at de fikk utrolig god hjelp på sykehuset, men det er ikke til å stikke under en stol at det er en god grunn til at helsevesenet også har veldig dårlig rykte på seg!! Jeg håper at neste gang det havner en høygravid kvinne med nyrestein inn på dette rommet, får en mye bedre behandling en meg. Og føler seg ivaretatt og ikke bare til bry…. Takk for at dere leste dette innlegget, og takk for all den gode støtten DERE har gitt meg 😀💗🌸✨ (beklager litt skrivefeil, men jeg skriver med mobilen å da går det litt fort i svingene..😅😅)

1 kommentar

Siste innlegg