PLUTSELIG TOK ALT EN BRÅ VENDING!

Fredag morgen delte jeg på instagram hvordan ting føltes der og da, i et dønn ærlig bilde uten å legge skjul på noe fra min side.. Teksten lød slik :

Siden jeg deler såpass mye som jeg gjør er det viktig å sette strek under at alt ikke er rosenrødt som noen kanskje får inntrykk av på bilder, eller ved et smil om jeg treffer noen. Ja jeg blir bedre for hver dag, men likevel er dagene ikke på topp enda å det har dessverre den siste tiden begynt å gå veldig på helsa løs når det kommer til psyken.. Egentlig har jeg jo alt å være glad for, men når du ikke er i stand til å ta deg av barna dine som normalt, og stort sett må ha noen fra familien og hjelpes til hele tiden, fordi du tilbringer så ofte og så lang tid på toalett og har så lite krefter til alt mulig så føles det ikke mye bra. Sammenligna med veldig mye i denne verden blir jeg bare ekstra trist av å tenke på det da jeg burde følt meg som den heldigste av alle når jeg ser på alt jeg har rundt meg. Det at jeg har verdens fineste og herligste barn gjør det desto verre da jeg ikke strekker til for dem som jeg normalt sett ville gjort hadde alt vært helt tipp topp… Dette har dradd sånn ut, å jeg har nå vært veldig syk 1/3 av livet til eldstemann å hele livet til lille søster.. Heldigvis er de ikke så gamle enda, men storebror viser likevel til å forstå veldig mye, å når dagene er so dette såpass ofte virker alt som en ren evighet !!

 

 

Når håp og glede blir til skuffelse gang på gang er det begrensa hvor mye som er mulig å holde hodet oppe. Jeg vet jeg er like foran en tunell åpning, men likevel kjennes de siste metrene ut som mil! Jeg skulle ønske jeg var like tapper i slutten som i starten, men jeg kan ikke lenger lyve for meg selv og andre da det ikke er like lett nå i det hele tatt.. Det er vondt å ikke kunne være en skikkelig fungerene mor for barna sine 24/7 en periode, å det er kjempe vanskelig å være en person full i tanker hele tiden….Jeg har også en samboer som jeg tror må være av de skjeldne når det gjelder tolmodighet , omsorg , støtte og forståelse.. Han er helt enorm å har virkelig fått kjørt seg på mye. SNART er jeg i havn folkens, å jeg drømmer om en sommer full i glede!!!! 

 

 

 

Samme dag tok jeg kontakt med sykehuset for litt spørsmål ang stenten de hadde satt inn. Denne ga meg veldig store problemer, å jeg lurte på hva som var normalt og ikke.. Etter en hyggelig samtale ringte de meg opp igjen en kort stund etter å ville ha meg inn til sykehuset igjen for å fjerne den samme dag, altså 1 uke før tiden.. Jeg sa selvfølgelig ja med en gang, å da mor var hos meg å hjalp med ungene passet det godt at hele gjengen dro inn. På grunn av så mye sterke smertestillende har ikke jeg vært særlig kjørbar i løpet av sykdomsperioden, så det var ekstra flaks at mor var her å hjalp meg denne dagen også. 

 

 

Det var som om jeg var i kjelleren og plutselig bare var teleportert opp til loftet.. Det å få stenten ut var veldig befriende, og da jeg utover dagen merka at de knuste stenbitene kom ut en etter en, og til slutt som en hel liten håndfull i “smågrus” i doskåla, kjendte jeg på en glede jeg ikke har kjendt på lenge!! Er dette slutten på alt dette vonde, å starten på den gode sommeren jeg tidligere skrev at jeg drømte om på Instagram !!?? Skal jeg endelig få kunne kose meg max og ikke minst få ta meg normalt av de fantastiske underne av noen barn jeg har ?! Jeg er nøtt til å legge ved et bilde av hvordan stenten så ut, da jeg ble veldig overassket da jeg fikk se at den var hele 20 cm da de tok den ut igjen, og ikke så liten som jeg hadde sett for meg… 

 


 

 

Man skal ikke juble for mye og for tidlig, det har jeg brent meg på før. MEN! Jeg har ikke tatt så mye som en eneste pille i dag, å har klart meg veldig fint. Jeg kjenner kroppen har hatt en brå vending, og det på en veldig positiv måte! Endelig!!! 😀 Ingen smerter og et hummør som har vært helt på topp i dag og i går kveld! Jeg føler meg GOD I FORMEN!! Å er helt i ekstase for det 😀 Fy søren dere, jeg har virkelig ALT å være glad for <3 Kanskje er dette starten på en sommer full i glede, etter et helt halvt år med veldig veldig mye av det stikk motsatte…….

 

#familie #barn #foreldre #sykdom #nyrestein 

1 kommentar
    1. Så godt å lese at det gå bedre med deg nå.Ønsker deg og dine en strålende fin 17.mai(selv om det ikke er meldt så fint vær).

Siste innlegg