MARITIMT OG SOMMERSLIG!

 

Det er ingen tvil om at sommer og maritimt hører sammen, og det er ikke for ingenting at Sørlendingene kaller oss Rogalendinger for pissemaur når det kryr av oss om sommeren.. For meg er det ikke sommer uten litt strandliv, sjø, måkehyl og bølgeskvulp. Skjell, nakne føtter i sanden og båter som skimtes i horisonten. Åh det er virkelig livet! 

 

Jeg har skrevet i det siste at jeg vil jobbe enda mer mot et bestemt felt når det gjelder hjemmet, å Maritimt er jo selve fornavnet på dette. Kanskje jeg kan skape litt sommerstemning i huset hele året ? Med innslag av de forskjellige årstidene selvfølgelig. Riviera Maison og Lexington er de merkene jeg tenker først på når det gjelder strandliv og sjø i sammenheng med interiør. De har så mye vakkert, å man ser seg nesten litt blind i alle katalogene og butikkene som forhandler disse merkene.. Egentlig har jeg aldri brydd meg særlig om merker, men siden jeg endelig har falt på noen som er proppfulle av mitt felt innenfor hus og hjem, er det gøy å kunne samle på bestemte ting 🙂

 

Fyll opp noen lykter med litt skjell, å sett noen helt enkle med litt lys innimellom så skaper det en lyn men samtidig frisk sommerslig stemning bare det i seg selv. Skjella har jeg foresten kjøpt hos Lene Interiør på Kvadrat og disse er fra RM (det samme med alle lyktene). Litt har jeg plukket selv også, å det skulle jeg bare blitt flinkere til slik som med kongler om høsten. Over sofaen har jeg veldig lyst å ha to svære innramma fotografier fra en strand, så her leter jeg etter det perfekte motivet. 


 

Vi har leid oss hytte på Sørlandet i sommer, å gleder oss masse til å få litt ekte sommerstemning igjen! Vi har kanskje ikke sjøutsikt, måkehyl og bølgeskvulp på øret til vanlig hjemme, men vi har en fortryllende utsikt likevel som vi kan skape idylliske Sørlandstendenser på med gode smaker fra havet her også !

Maritimt er for meg hele definisjonen av sommer, og jeg gleder meg til å snart smake litt på den også nå i år! Å ikke minst sammen med Pål Børge og 2 søte små. I mellomtiden skal jeg kose meg med maritime detaljer hjemme, å nyte den sommeren som vi har her. Siden jeg er fra bondegård, er det første og mest skikkelige tegnet på at sommeren virkelig er her, når bøndene har begynt å legge i siloen, eller på “1. slåtten” som vi sier. Det å høre traktorer som er i sving ute på åkeren, å kjenne lukten av nyklippet gress, det er jammen ikke så verst det heller vil jeg si 😀 

Har dere noen koselige sommerplaner ? Og hva er sommer for deg ? 🙂

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

@interiorbymarie  på Instagram <3

 

4 kommentarer

Siste innlegg