NYE GARDINER OG SMARTE, BILLIGE LØSNINGER!

Gardiner trenger ikke å være enormt kostbart om man ikke legger lista så veldig høyt, og har en runde med research bak seg når det endelige valget tas. Jeg har lenge hatt lyst på nye i stuen, men samtidig ikke hatt lyst å ha dette som en veldig høy prioritering. 

 

 

 

 

Gardinene har jeg kjøpt på IKEA, og er av typen som du ser på bildet over. De ser ikke like ut hos meg, siden jeg har gjort en annen vri. Øverst fjerna jeg litt av sømmen på begge sidene under de “løkkene/hempene” og tredde heller stangen gjennom her. Hempene er planen å sy en lett tråd over slik at de ikke viser (som de gjør noen steder nå ser dere), men også kan brukes om jeg ønsker det ved et senere tidspunkt. Selve stengene har PB løftet fra vinduene og helt opp til taklisten. Dette for  skape mer takhøyde i rommet å få det til å virke enda større. Kjempe fornøyd med dette!

 

 

Ja.. Selv om det er 240cm fra gulv til tak, hjelper ikke det når gardinene er 250cm. Legges opp må de, men det må nok vente litt. Det er flere ting som jeg skulle ønske var litt bedre om dagen, så på interiørfronten tas det litt som det kommer for tiden.

 

Som alt annet finnes gardiner i alle prisklasser, farger, kvaliteter og stoff. Jeg har lenge vurdert om jeg skulle gå for en type grå gardin, men det prøvde jeg å det ble alt for dominerende og gjorde stuen mørk og trist. Jeg elsker det lyse, å med masse vinduer ut mot en så vakker utsikt var hvite det rette igjen. Før hadde jeg blonder, så tette gardiner som dette skaper også en lunere stue, men ikke en mørk en som de grå.


–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og inspirasjon! <–  

–> @interiorbymarie på instagram <–

5 kommentarer
    1. Så fint det blei.Du e bare så kreativ og flink.Det ska du ver stolt av.Bare bra du ikkje har lagt di opp,for di vill krympe når du vasker di.Elsker bloggen din fine du👍👍👍

    2. For et kjempe pent resultat! Synes det var veldig smart å sette gardinstengene opp til taklisten. Det får taket til å virke høyere! Vi har selv kjøpt gardiner fra Indiska og fått skikkelig spa følelse av dem. Jeg er kjempe fornøyd! Gardiner gjør enormt stor forskjell i et rom. 😀 <3
      Håper dere får en fin helg!

    3. Irene: Herlighet for en koselig kommentar ! 😀 <3 Nå ble jeg skikkelig glad! Veldig gøy at du liker å titte innom bloggen min, å jeg setter utrolig stor pris på tips som dette, å det å høre meninger 🙂 Ha en skikkelig fin helg videre, så håper jeg du titter innom igjen også 🙂

Siste innlegg