PERLEDRAGT OG KLOMPELOMPEGENSER!

 

Dette er bare nødt å være en av de søteste kombinasjonene jeg har sett! Julie har fått nye tilskudd til garderoben sin, og moren hennes ble forelsket med første øyekast. Er vi ikke bare noen av verdens heldigste med noen så strikkeglade som mormoren og oldemoren til barna våre ? 

 

 

 

Oppskriften på Perledragten med den store fine kragen er å kjøpe hos –> knittingforolive.dk <– . Denne er det min mormor som har strikket, altså Julies oldemor. Helt skjønn! Den er strikket i hvitt baby merino fra Drops. Til denne kan jeg variere mye, og siden den er het nøytral er den bare enda lettere å ha til mer, siden den passer sammen med det meste. Jeg er veldig svak for store krager, så dette var virkelig en lekker drakt!

Genseren er fra den nyeste boken til Klompelompe. Den samme som også er på forsiden av den boken. Denne er strikket i Sandnesgarn, silke alpakka (nr. 4642, parti 741758) , og drops sin Kid-Silk (nr. 03, parti 41764).

 

 

 

 

 

 

Genseren har jeg prøvd på Julie, og med en annen krage bluse under. Utrolig vakkert, men enda litt i største laget. Om ikke lenge passer denne perfekt, å jeg er sikker på at den vil bli mye brukt! Så lenge den ikke er til å drukne i, er det bare sjarmerende når strikket er litt for stort. Å desto lengre kan det bli brukt også 😀 Her i huset er de strikkede klærne fra barnas mormor og oldemor, desidert det som blir mest brukt! 😀 <3 Å det blir garantert det som blir høyest prioritert og ta vare på videre også. Mens jeg bruker fritiden min på de hobbyene jeg liker best, er jeg evig takknemlig for at noen bruker sin fritid på å strikke noe så fantastisk fint som dette !!! <3

 


 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

Følg gjerne –> @barnebarnstrikk på Instagram <– for MASSE lekker strikke inspirasjon til barn og baby <3

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg