EN HAGE FOR STORE, EN HAGE FOR SMÅ!

 

God fredagskveld alle sammen! 🙂 Har dere hatt en fin start på helgen så langt ? Jeg og Aleksander har vært ute i hagen og sjekka status på gulrøttene i dag, å han fikk fra opp si første gulrot ! Veldig stas å kunne få ta med barna på slike koselige ting helt fra starten av, å jeg tror det kan være en fin læring også 🙂 Veldig trist at mange barn tror at kjøtt og grønnsaker kommer fra butikkhyllen og ikke noe mer en det.. Det skal iallfall ikke mine barn tro 😀

 

 

Vi tok kun opp de som vi klarte å se toppen av, men tror etter å ha snakket med noen om det, at jeg kan dra opp de med størst kål også. Ikke alltid at det betyr mest om man kan se toppen av selve gulrota. Kom gjerne med dine meninger om du har greie på dette 😀 Denne runden var det far til PB som sådde de, så vi fikk noen spann med spir i, for å prøve få frem noen 🙂 Sååå snillt av han!! Drog opp en kjempe tynn stilk for en stund tilbake, å det er gøy å se at det faktisk har blitt noe utav det 😀 Så neste år skal jeg definitivt sette gulerøtter igjen, å gjerne flere grønnsaker også. Siden dette året for det meste har vært prega av sykdom, har det ikke blitt prioritert allverdens med ting som dette, så jeg får stille sterkere neste år med grønnsakshage 😀 

 

 

 

 

 

 

I fjor satt jeg hvitløksfedd, å det ble til flotte runde hvitløker som dere kan se på bildene over. Snadder å bruke i matlaging, å veldig gøy å følge med på når de begynner  spire 😀 Satt de på våren, i slike rose bøtter som butikkene får rosene levert i, å borra til hull nesten i bunn. Blanda jord med sand, å stakk små hull med fingrene som jeg la fedda ned i å dekket til med jord. Det tok ikke lang tid før de begynte å spire 😀

 

 

 

 

Måtte le litt da vi skulle opp til gårdsrommet en tur i dag, å Aleksander hadde såå lyst å gå inn en tur i garasjen.. Kanskje ikke det var uten grunn etter å ha fått havregrøt, havregryn med melk og gulrot som snacks av meg, mens han vet at far gjerne har litt gomp godt på lur i helgen når han ofte er med han i garasjen…. Thihi ^^ De lærer å ikke minst husker imponerende fort! Men jeg håper at den gulrot spisingen blir å vare også, selvom han skal slippe å få det til lørdagsgodt.. Thihi..

 

 

Det finnes mange forskjellige hager der ute, men hagen vår skal iallfall være et sted for både store og små 😀 Uansett hvor prippen smak jeg kan ha, å drømmer om når jeg ser alt det vakre som finnes der ute.. Neste år kan både Julie og Aleksander være med å plante og høste, å det gleder jeg meg til å ha de med på 😀 Det er de små øyeblikkene som ofte gjør de store minnene, å jeg kan endelig si at jeg nyter å koser meg i hverdagen igjen for tiden <3  Å det er vanskelig å forklare hvor fantastisk deilig følelse det faktisk er 😀 <3 

 


 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

@interiorbymarie  på Instagram <3

–> Ta gjerne en tur å titt på facebook siden *Hageglade på facebook*!! Der henter jeg mye inspirasjon og tips 🙂 <–

 

0 kommentarer

Siste innlegg