INTERIØR HAR INGEN FASIT!

 

Interiør har vel ingen fasit. Eller har det ? Stadig blir vi påvirket av andre. Og det er ingen andre land i hele verdens så bruker så mye tid og penger på hjemmet som vi Nordmenn gjør. Vi elsker å lese interiørblader, få inspirasjon, og vil så gjerne skape det drømmehuset vi ser for oss i hodet. 

Ikke alltid er det like enkelt å vite hvilke ende man skal begynne i, å man føler mange ganger at man ikke får til noe, og at de andre alltid får det bedre til en oss. Prøv og husk, at det finnes uhorvelig mange stiler der ute, og enda flere smaker. Noen har blanda smak og liker mye forskjellig, mens andre har en minimalistisk, fargeløs, fargerik stil osv. Noen har kanskje et tema i hvert rom, mens andre kjører samme rød tråd i alle.

 

 

Hos oss er det kurv som går igjen, og det at jeg bruker nøytrale farger i hovedsak gjør det enklere for meg å friske opp innimellom, og trikse og mikse litt med farger i stedet. Man skal trivest i hjemmet sitt, å man skal trives på den måten at  det er vi som bor her, og ikke hva den vennen som tror han har fasiten på alt av innredning , som også kanskje er her en gang i måneden og ikke det en gang. Vi må tørre og være oss selv i hjemmet, å ikke bry os om hva som er “inn”. Egentlig så er det jo vi som skaper trendene ? Om ikke annet så kan også vi påvirke dem, slik som trendene påvirker oss.. Tenk om ei på 70 år skulle ha innreda etter det som en ekspert mente var siste mote.. Hadde det da virka som hun på 70 år bodde der i det hele tatt ? ^^

 

 

 

 

Det er mye man også kan gjøre selv, for å få et enda mer personlig preg på tingene, og ikke minst for å ha noe ikke alle har. Mange av putene mine er selvsydd, som for eksempel denne i gyngestolen. Bildet på veggen er foressten printa ut på tekstil, hos Nordicform. Så det er et bilde av barna i 100% bomull 🙂

 

 

 

Jeg tror ikke det finnes noen fasit. Å vil bare minne dere litt på hvor viktig det er å følge sine egne veier å ikke la seg overstyre av den såkalte fasiten som egentlig ikke finnes en gang.. Lag din egen “fasit” i stedet! Personlig synes jeg det aller meste er stilig og spennende! Det er bare ikke alt som hadde vært like stilig og spennende hos meg 😀 Se på rosene i disse bildene for eksempel. Hvor mye gjør ikke en liten detalj som det, med hele utrykket i stua ? 


 

Jeg er foressten nominert til en blogg konkuranse, å håper dere vil gi deres stemme til meg her 😀

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 


 

3 kommentarer

Siste innlegg