2 NYE FAMILIEMEDLEMMER HAR FLYTTA INN!

 

God dag alle sammen! Dere som følger med på instahomes, fikk kanskje med dere før helgen at vi har fått 2 nye familiemedlemmer til denne adressen ? 2 søte små, som er til stor glede både for små og store! De som kjenner meg vet at jeg er veldig glad i dyr, å kunne nok sikkert hatt en hel dyrepark, om jeg hadde hatt kapasitet og stor nok plass til det.. Siden det er en ting som aldri kommer til å bli mulig, så finnes det selvfølgelig alternativer!

 

 

 

2 herlige, lodne typer har funnet frem til Kvitlyngveien, å har blitt mer en godt mottatt! Aleksander elsker de to kaninene, og det er virkelig rørende å se hvor stor omsorg og nysgjerrighet en liten gutt på under 2 år kan vise for noen dyr. Det at barna får være med på dyrestell tidlig, synes jeg er veldig sunt og bra for utviklingen deres. Etter å ha hatt barndommen min på bondegård, og tidlig blitt vant med dyr, er dette en interesse jeg ikke klarer å legge bort. Å har gleda meg en hel haug til å få meg stor nok plass til å iallfall ha noen firbeinte av noe slag! 

Før vi venta Aleksander, var planen at vi skulle få oss hund. Vi var i kontakt med en potensiell oppdretter, som vi også dro til karmøy og møtte. Faktisk møtte vi henne før tispa hennes var blitt parra. Dette fordi vi var så veldig interessert, og ville vite og lære mest mulig. Det var utrolig gøy å følge med denne hunden, og få være med å se starten på de søte små valpene sine liv via nettet! Herlighet sier jeg bare!! Det var nesten som vi skulle få et barn husker jeg, da jeg hørte med oppdretter om hvordan det gikk med valpene i magen osv.. Vi skulle gå på kurs, og ville virkelig gjøre alt vi kunne for at hunden skulle være en del av familien og ikke minst fått utfolda seg så mye som den trengte! Dette er et enormt stort ansvar, å siden drømmen om barn også ble virkelig, valgte vi å avlyse planen om hunden i siste liten, for å ikke ta på oss både en valp og en baby nesten samtidig. 2 veldig krevende ting, som trenger full fokus hele tiden. Vi angrer ikke på valget vårt, å tenker heller å revurdere det om noen år, om vi ser at vi vil greie det. Jeg er veldig i mot folk som skaffer seg et dyr uten å gå “all in”. Så da tror jeg det er best å heller la være, om man føler snev av av det kan bli for mye å hanskes med der og da. 

 

 

Nå er det kaniner som gjelder! Disse er 1 år gamle, og er to hanner. Foreløpig er de i det buret de var i hos de forrige eierne, men vi har tenkt å bygge et i sville bedet dere ser bilde av øverst i innlegget. Der skal de få seg et hus til å kunne være inne i, samt en stor og god luftegård og boltre seg på ! Det blir et spennende prosjekt, og et helt eget designa bur 🙂 Med et lite grillsted og noen benker foran svillene med tiden, tror jeg det kan bli riktig så koselig med en liten gnagerfarm rundt ^^ Thihi ^^ 

 

 

 

 

 

Kaninene er veldig tamme, å det er gøy å kunne ta dem inn for litt kos innimellom. 1. dagen hadde vi dem hoppende rundt i stuen for å la de bli litt kjent, å det falt i god smak for barna! Kanskje veldig god smak for meg også.. Herlighet for noen søte dyr! 

 


Jeg er foressten nominert til en blogg konkuranse, å håper dere vil gi deres stemme til meg her 😀

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–


 

 

0 kommentarer

Siste innlegg