SJARMERENDE PYNTETRÆR, STEG FOR STEG!

Det er mye man kan bruke naturen til. Å på denne tiden er det helt perfekt å lage ting med bjørkeris! Jeg vil gjerne vise dere steg for steg, hvordan dere enkelt kan lage noen kjempe tøffe pyntetrær! 

 

 

 

Først henter du deg en god dose bjørkeris : 

 

 

 

Deretter klypper du av alle de små og tynne grenene, og lager deg en bunt som dette :

 

 

Stram til og fest godt med ståltråd :

 

 

 

Denne bunten settes på en pinne, som du enten kan stikke i jorden, ha i en avlang og høg krukke, eller du kan støpe deg en kloss som den kan stå på. Du kan for eksempel støpe fast en pinne, som du setter i en plastkopp fylt i betong. ( Betong selges flere steder, og kan blant annet kjøpes hos coop ekstra, bygg. )

 

 

Personlig synes jeg disse trærne er penest når de er helt naturlige, med en blondesløyfe på som på bildet over. Man kan for eksempel spraye dem for å få et annet utrykk, male “stammen” osv. Her gjelder det bare om å være kreativ, så er mulighetene mange. Veldig koselig julegavetips!

Pyntetrærne som jeg har hjemme hos meg, er laget av 2bondesnupper. På nøyaktig denne måten.

 


 

–> Ta gjerne en tur å titt på facebook siden *Hageglade på facebook*!! Der henter jeg mye inspirasjon og tips 🙂 <–

 

—-> LIK FACEBOOKSIDEN MIN HER <—-

—->   OBS! Håper dere vil klikke her å gi meg en stemme <3 <—-

 

 

#diy #interiør #dekor #natur #høst #julegavetips #gavetips #dekortips

7 kommentarer

Siste innlegg