ADVENTSKALENDER FOR BESTEFORELDRE OG OLDEFORELDRE!

Ja hvorfor ikke ? Tenk de som sitter øverst av generasjonene, som faktisk har gitt oss hele live vårt. Hvorfor ikke glede dem litt ekstra også i ventetiden før jul ? 

I år har jeg og det ene søskenbarnet mitt Elisabeth, samlet søsken og søskenbarn og gått sammen om kalender til besteforeldrene mine og oldeforeldrene til ungene. Vi er 11 barnebarn i alderen 2-25 år, og alle har fått tatt del i denne kalenderen på hver sin måte.

 

 

 

På en av lappene fra meg, står det : Farmor og Farfar! Hvor skal jeg starte. Tusen takk for at dere har hatt troen på meg når jeg ikke har trodd på meg selv. Takk for alt dere har lært meg, og takk for tolmodighet og alt dere har måtte tåle. Dere har gjort sorg om til glede, tårer om til latter, vært som en “båre” når veien har vært vanskelig å gå. Jeg er uendelig glad i dere , og stolt over at også barna mine får ta del i det nydelige eventyret med dere <3 Dere er foreldrene mine nr 2, og jeg håper jeg en dag blir like fine forbilder som dere <3 Stor og varm klem fra Marie <3 

 

 

 

På andre lapper finnes overraskelser, personlige og fine ord om hva de betyr for det enkelte barnebarnet, noen koselige minner, eller en aktivitet. Den 3. desember var alle barnebarna (noen med følge) , og 3 av deres egne barn, samlet på en restaurant for en overraskelse middag. Det var kjempe koselig! Å det er ikke så ofte vi kommer sammen hele gjengen, så dette satt de virkelig stor pris på. Farfar er dessverre på sykehus for tiden, men han gleda seg veldig over å vite hva vi hadde stella i stand, og det at vi var samlet å gjorde noe koselig sammen hele gjengen. – Herlighet som jeg og Elisabeth har kosa oss med dette lille prosjektet vårt 😀 

 

 

Fyrstikk esker limt sammen, litt klister merker, papir og pynt. En kalender trenger ikke nødvendigvis koste noe særlig, for å likevel være unik og spesiell. Tvert i mot! En sjokolade spiser man der og da, mens minner og gleder som dette kan vare for alltid. Kanskje kan også kalenderen brukes igjen ? 

 

 

Vi er kjempe heldige som har så spreke og gode besteforeldre. Og så mye som de både har lært oss, vist oss, fortalt oss, og tatt oss med på, er dette det minste vi kunne gjøre for vise vår takknemlighet overfor dem på en koselig måte <3 <3

 

– Dere er kanskje ikke hele verden for alle der ute. Men dere er definitivt en egen god og fin verden for alle oss!! <3 Vi er kjempe glad i dere, å håper at dagene frem mot jul, blir ekstra positive og gode i år 🙂 <3

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–

 

 

#advent #kalender #diy #jul #glede

3 kommentarer

Siste innlegg