DU KJENNER NEPPE MANGE MED DETTE PÅ PINNENE!

 

Dette må nok være det søteste jeg har av detaljer hjemme. Desidert!! Og jeg vet det ligger mye arbeid og personlighet bak hver eneste en av dem. De strikka musene har jeg vist dere før, men denne gangen er musefamilien blitt større. I tillegg er de plassert i nye omgivelser, og jeg trives kjempe godt med de søte små som pryder stuen vår.

 

 

 

 

 

Musefamilien består av mor, far, sønn og datter. Det starta med at jeg fikk den lille musegutten i gave av en venninne etter at vi fikk Aleksander. Videre kjøpte jeg en mor og en far mus, av hun som hadde strikket den lille gutte musa. – Som et symbol på den lille familien vi selv hadde blitt. Det er ikke så lenge siden lillesøster musen kom, som symboliserer Julie. 

 

 

 

Jeg er helt betatt av disse musene, og synes nesten de blir litt levende der de står plassert. Vanligvis har jeg dem sammen med et bilde av barna, på hyllen over ved ovnen i stuen. Men nå har de dratt på båt tur i en annen del av rommet.. Thihi ^^ Hun som har strikket dem heter Elisabeth Madland, og det er hun som står bak facebooksiden -> Musehuset <- . Hun strikker de søteste musene, og har en hel museverden hjemme hos seg selv! I høst var jeg å laga en reportasje fra musehuset hennes, noe som var utrolig spennende og inspirerende!! ( Link til reportasjen HER ).

 

 

Ikke hadde jeg sett mus som dette før jeg så de hos venninna mi som gav meg en, og jeg tror neppe at dette er det vanligste mellom strikkepinnene om dagen.  Etter litt googling så har jeg funnet flere ulike varianter og alternativer til både strikka og hekla “små dyr”. Deriblant mus og kanin. MEN! Jeg har aldri funnet noen som har vært i nærheten så søte som de som produseres i “Musehuset” ^^ . Snakk om å legge personlighet og kjærlighet i hver en maske da dere. Og ikke minst LIV! 😀 <3 Helt nydelige! 

Har du noe pynt som du synes er ekstra koselig hjemme ? ^^ 

 

–> Lik gjerne bloggsiden min på facebook, for oppdateringer, tips og råd! <–
 

 

0 kommentarer

Siste innlegg