MIN BRYLLUPSTALE!! TØRR DU SE ?

En tale er jammen ikke alltid like enkel å skrive.. Å jeg som virkelig er kjent for å enten avbryte alt i gråt og tårer, latterkrampe eller at jeg er så nervøs at alle ser hvor mye arket flagrer.. Ja, jeg er kanskje ikke den fødte taler! Men, i et bryllup jeg var i en gang, hadde forloveren talen til bruden på rim! Å dette syntes jeg bare var sååå kult!!! – Å plutselig en kveld kom ordene til meg på et blunk ^^

Her er min tale som forlover, til Karianne 🙂 <3

Kjære søte, snille, omsorgsfulle, deilige og sprudlende Karianne! Jeg skal ikke banne, eller si at du ligner på Hanne.. Men jeg skal rime, og prøve dette uten å grine.

I 2010 vi møttes på en sti.. En tur til Sør Amerika vi dro. Der satt vi både på utedo og ikke minst lo! Vi delte telt da vi ble kjendt, jah jammen var det spesielt! Vi snakket om alt mellom himmel å jord, å siden har det blitt veldig mange ord!

Vi møttes mens jeg gikk på Karmøy folkehøgskole. Faren din var læreren min, og du ble den kjæreste vennen min! Selv om du ikke var en av de som gikk på skolen min ^^

Du bodde på Haugalandet, og jeg flytta til Finnøy. Båt og sjø, vi kunne jo bli sprø.. Men vi dro på besøk til hverandre, uten noen andre. Å vi hadde det veldig gøy sammen med hverandre!

Det er mange episoder jeg husker veldig godt, og mange vi ikke skal nevne helt brått.. Vi har shoppa, festa, ledd og vært alvorlige. Men aldri tatt del i det farlige 🙂

Til Oslo du flytta å fikk det veldig godt. Det har både vært stort og videre blitt til smått ^^ Du møtte en rørlegger, å jeg spurte om han hadde sprekk.. Nei svarte du, han er faktisk veldig kjekk!

Jesper er helt magisk, å dere passer godt i lag! Ein mann med bein i nesen og ikke minst en kar med tak!

I dag har dere sagt ja foran presten, å jeg vet ikke om jeg tørr å tenke på resten.. I mellomtiden skal vi feire, at dere hånd i hånd, skal dele livet med hverandre sammen i et bånd.

Takk for at jeg fikk komme å feire denne dag. Du og du for et nydelig par! Lykke til på reisen sammen dere to, gratulerer så masse me dagen mine kjære, gode to!

Hva synes du ? Bruden ble kjempe glad, å selv om settingen rundt talen gikk veldig i dass, da PB klarte å glemme et viktig poeng på hotellet, gikk det fint å holde den likevel uten det som skulle vært med som ekstra 🙂 En veldig beskrivende tale på vennskapet vårt, med en dæsj ærlig humor ^^ Latter ble det iallfall fra brud og gjester, og det er det viktigste! Thihi…

#bryllup #tale #bryllupstale #forlover

2 kommentarer

Siste innlegg