ET ABSOLUTT *MUST I DESEMBER!


Liker dere å holde på gamle tradisjoner i førjulstiden, eller tar dere det litt som det kommer år etter år ?

For meg er julekort et absolutt *must i desember! Det er utrolig gøy, å jeg husker det som en koselig del av juletiden fra da jeg var liten. Noen skriver lengre julebrev sammen med kortene, og ramser opp spennende og viktige ting som har skjedd i året. Andre har et bilde eller flere på kortet, kanskje fra en tur de har vert på eller fra en fin opplevelse.

Det som også er gøy å se på noen av kortene, er om familien på bildet får flere medlemmer, eller om søsknene fra i fjor har fått en lillesøster eller bror.

Alle kan sende julekort, å det handler ikke om man har små barn å ha på julekortene sine eller ikke. Noen har bilde av dyr, og før vi fikk Aleksander hadde vi bilde av oss selv. Koselig uansett. I år som i fjor har jeg valgt bilde på fremsiden, og et lite vers på baksiden. Dere får ikke se fremsiden helt enda, for da er det kanskje ikke like spennende for de som enda ikke har fått. 

Jeg er nok litt gammeldags å mener at elektroniske julekort ikke er skikkelige julekort.. En av de tingene som gjør julekort som dette så spesielt er at man kan se på de koselige kortene om igjen og om igjen. Noen har de kanskje hengene i stua, eller i en fin julekurv som står fremme slik at alle som vil kan se. Elektroniske kan man printe ut, men om man ikke gjør det å bare lar de ligge på mailen blir det aldri på samme måten. Ikke blir det i nærheten så fint å koselig heller. 

Nå er det også veldig enkelt å lage seg julekort! Om man ikke sverger til å skrive hele kortet for hånd, kan man kjempe enkelt bestille på nettet med bilde/bilder skrift og det hele. Man kan også sørge for å lage seg plass til å skrive personlig hilsen i kortet om man vil det.

Det er absolutt heller ikke for sent å lage julekort nå. Jeg har bare vert ekstremt tidlig i år, å for mange er julekort en tradisjon å dele ut i romjulen. Hos Allfoto kan man foreksempel enkelt lage seg fine julekort. Du finner mange forskjellige varianter rett HER å du kan tilogmed designe ditt eget helt selv.

Jeg kommer vertfall ikke til å slutte med julekort, å skulle ønske at flere tok vare på slike tradisjoner 🙂


 

 

4 kommentarer

Siste innlegg